Tips voor Unesco Werelderfgoed op HolidayBreaks.nl

Werelderfgoedweekend 16 en 17 juni a.s.

AMSTERDAM, 20120612 -- Het Great Barrier Reef, de Waddenzee, de Chinese muur, de piramides van Gizeh en de molens van Kinderdijk, het zijn slechts enkele van de voorbeelden op de UNESCO lijst voor werelderfgoed. Het gaat daarbij om gebouwen, landschappen en natuurgebieden die zo bijzonder zijn dat ze voor de mensheid behouden moeten blijven. Het zijn onvervangbare plekken en constructies met een unieke, universele waarde. Nederland telt nu negen monumenten op de UNESCO werelderfgoedlijst en deze staan aanstaande zaterdag 16 en zondag 17 juni tijdens het Werelderfgoedweekend extra in de belangstelling.

Unesco Werelderfgoederen zijn vaak toeristische trekpleisters en te vinden op  bekende maar ook onbekende plaatsen. HolidayBreaks.nl geeft tips voor een bezoek aan Werelderfgoederen. Bijvoorbeeld de Waddenzee, Straatsburg met het historische centrum op eiland Grande Île, het historische centrum van Bamberg in Noord-Beieren dat vrijwel ongeschonden door de WOII is gekomen of de regio Dalmatië in Kroatië met 3 Unesco monumenten op korte afstand van elkaar waaronder de historische stad Trogir aan de Middellandse Zee.

HolidayBreaks.nl geeft tips voor een korte break rondom de thema’s Unesco Werelderfgoed, wijn en festivals. Dit gerangschikt per rijafstand vanaf Utrecht en voor de festivals ook per maand.

Regelmatig worden er nieuwe tips toegevoegd.

HolidayBreaks.nl maakt onderdeel uit van het cluster van leisure & wellness sites van InterAction. Naast HolidayBreaks.nl zijn dit WellnessBreaks.nl, WineBreaks.nl, HotelSPA.nl en WellnesSelect.nl.

Deel: ' Tips voor Unesco Werelderfgoed op HolidayBreaks.nl '