IBM Nederland

IBM informatie in Nederland

Tivoli en Symantec komen met millenniumoplossing voor kleine en middelgrote bedrijven

Tivoli Manager for Norton 2000 - IT Director Edition wordt geïntegreerd met Symantec's Norton 2000

Amsterdam, 4 januari 1999 -- Tivoli Systems en Symantec Corporation gaan de nieuwe Tivoli Manager for Norton 2000 bundelen met Symantec's Norton 2000. De nieuwe combinatie verschaft beheerders een centrale oplossing voor het pro-actief signaleren en verhelpen van problemen rond de overgang naar het jaar 2000 binnen hun totale IT-omgeving. In het nieuwe product is Norton 2000 Corporate Edition versie 1.01 geïntegreerd met Tivoli IT Director, de beheersoftware die speciaal is ontwikkeld voor organisaties met enkele honderden gebruikers.

"Wij willen onze klanten het meest effectieve gereedschap verschaffen dat hen kan helpen millenniumproof te worden", aldus Enrique Salem, vice-president van Symantec's business unit Security and Assistance. "Door samen te werken met Tivoli kunnen we kleine tot middelgrote bedrijven complete oplossingen aanbieden, die de krachtige analyse en detectie van Norton 2000 combineren met het centrale beheer van Tivoli IT Director."

Oplossing van het millenniumprobleem

Met de voortdurende introductie van nieuwe databases, applicaties en desktopsystemen heeft het MKB grote behoefte aan de inventarisatie en oplossing van eventuele millennium-problemen. Omdat hun IT-afdelingen en IT-budgetten meestal klein zijn, wensen deze bedrijven een oplossing die pro-actief problemen signaleert en beheerders waarschuwt voor mogelijke gevolgen. Tivoli Manager for Norton 2000 bundelt Symantec Norton 2000 en Tivoli IT Director, waarmee een end-to-end millenniumoplossing wordt geboden.

Symantec Norton 2000 Corporate Edition scant desktopsystemen op afwijkingen in belangrijke gegevensbestanden, het BIOS en real-time klokken.

Tivoli IT Director is de centrale van waaruit het detectieproces voor millenniumproblemen wordt gestuurd en die de correctie zoveel mogelijk automatisch laat verlopen. Op basis van een probleemniveau dat wordt gerapporteerd door Symantec Norton 2000, genereert Tivoli IT Director automatisch de juiste reactie, waarbij de beheerder pro-actief per pager of e-mail wordt gewaarschuwd als een kritische fout is ontdekt. Wanneer een beheerder gebruik maakt van Tivoli IT Director kan hij erop vertrouwen dat de omgeving continu wordt bewaakt en dat upgrades, patches en geheel nieuwe applicaties automatisch op honderden desktops tegelijk kunnen worden geïnstalleerd. Leveranciers die millenniumdiensten aanbieden kunnen de Tivoli Manager for Norton 2000 gebruiken om de evaluatietijd in bedrijven terug te brengen en om oplossingen voor de millenniumproblemen van hun klanten efficiënter te genereren en te implementeren.

Over Tivoli IT Director

Tivoli IT Director is speciaal ontwikkeld voor bedrijven met enkele honderden (±200 / 800) werknemers en biedt IT-beheerders uitgebreide, geïntegreerde functies waarmee organisaties hun applicaties, databases, systemen en netwerken vanuit één centraal punt kunnen beheren. Tivoli IT Director is ontwikkeld voor het besturingssysteem Windows NT van Microsoft en mag het logo "Designed for Microsoft BackOffice" dragen. Tivoli IT Director integreert applicatiebeheer, event automation en Internetbeheer met een eenvoudig te gebruiken set beheerfuncties, waaronder voorzieningen voor softwaredistributie, configuratiebeheer, monitoring, beheer op afstand en netwerkbeheer.

Systeemeisen

Norton 2000 versie 1.01 Corporate Edition werkt onder Windows 95, Windows 98 en Windows NT 3.51 of hoger. Tivoli IT Director werkt onder Windows NT 4.0. Het programma ondersteunt uiteenlopende client-platforms, waaronder Windows 3.x, Windows 95, Windows 98, Windows NT, IBM OS/2 en Novell Netware.

Over Symantec

Symantec is wereldleider op de markt van hulpprogramma's voor zakelijk en particulier computergebruik (o.a. Norton Antivirus). Meer informatie over Symantec en haar producten vindt u op www.symantec.com.

Over Tivoli Systems

Tivoli Systems Inc. biedt de meest toonaangevende, open, schaalbare en platformonafhankelijke beheeroplossingen voor netwerken, systemen, databases, applicaties en e-commerce tussen bedrijven. Over de gehele wereld maken gerenommeerde bedrijven gebruik van Tivoli-software en compatibele producten van derden om de kosten en de complexiteit terug te dringen die samenhangen met het beheer van netwerken, systemen, databases en applicaties. Het hoofdkantoor van Tivoli is gevestigd in Austin, Texas. Tivoli is een dochterbedrijf van IBM. Tivoli distribueert haar producten wereldwijd via een netwerk van verkoopkantoren, systeemintegrators, wederverkopers en IBM-verkoopkanalen. Meer informatie vindt u op onze website: www.tivoli.com.

Deel: ' Tivoli en Symantec komen met millenniumoplossing '