M.I.S. organisatie-ingenieurs

NetlinQ Groep

Faculteit Technologie Management - Technische Universiteit Eindhoven

Persberichten Week 3, 1999

TNT Post zet distributienet voor e-commerce op

TNT Post bouwt een volledig e-commerce traject waarbij fabrikanten voor hun distributie naar eindgebruikers nieuwe kanalen krijgen aangeboden.

TNT Post investeert 2 miljard gulden, zo bericht Het Financieele Dagblad op 19 januari jl. Het nieuwe kanaal komt beschikbaar voor fabrikanten en/of voor retailers. Dat laatste is nog onduidelijk, maar het lijkt voor de hand te liggen dat TNT Post zich opwerpt als concurrent in de detailhandel.

E-commerce tijdens kerstperiode verdubbeld

Volgens cijfers van de Internet Research Group werden tijdens de feestweken voor ongeveer 3 miljard dollar waren verkocht via het Net, ongeveer een verdubbeling tegenover vorig jaar. De winkels die samenwerken met America Online eisten 40 procent van die koek voor zich op. AOL vroeg aan haar e-commerce partners enkel een vaste instappremie, zodat de sterke verkoopsresultaten niet resulteren in extra inkomsten voor de provider.

Veelbelovend voor de toekomst van e-commerce is het feit dat bijna de helft van de kopers nog nooit eerder iets gekocht had op het Net. Toch beslaat de particuliere consumptie slechts een vierde van de Internetmarkt. De ware Internet-revolutie speelt zich af in de business-to-business e-commerce.

Erasmus beste in e-commerce

De Erasmus Universiteit is als beste uit de bus gekomen tijdens een onderzoek naar onderwijs in Electronic Commerce. Aan het onderzoek deden diverse Universiteiten mee.

Thema's :

Discussie thema
Deze maand:
'Weet u hoe ver uw concurrent is met e-business?'

Info over E-Bizz '99

Case / Project
Deze maand:
"TELE-CHIPS, uitwisseling van gegevens"

Column
Frank van Oirschot: 'Europese E-bizz is anders'

Productnieuws
Deze maand: