Digitale Gemeente Houten

Toekomst NieuwHouten onzeker

zondag 9 september 2001 - Door: Ed Plekkenpol

Na de onverwachte terugkeer van G.Zandbergen naar het CDA is het onzeker wat de toekomst zal worden van de politieke partij NieuwHouten. Zandbergen zou samen met P. van Asselt van de opgeheven actiegroep "Wij zijn boos" en van Maarseveen de partij vorm gaan geven. Zandbergen was beoogd lijsttrekker en kandidaat voor het wethouderschap.
"Ik ben nog aan het bijkomen van de trap op mijn ziel", zegt P. van Asselt in een reactie.
"Ik heb enigszins begrip voor de beslissing, maar absoluut niet voor de afhandeling ervan. Ik heb wegens het ontbreken van respect en fatsoen elke vorm van contact met Zandbergen verbroken." Hoe de toekomst van NieuwHouten er uit ziet weet van Asselt niet. "NieuwHouten was een avontuur van drie personen, die in Houten de bestaande bestuurscultuur en politiek wilde veranderen. De overgeblevenen moeten samen nog praten over hoe nu verder." In de peiling van het stemgedrag voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op deze site scoorde NieuwHouten tussen de 20 en 25% van de stemmen.