Tom Coronel

14 Februari 2003: Tom Coronel uitgelaten na eerste test met Mugen NSX

De afgelopen drie dagen heeft Tom Coronel met zijn nieuwe team getest op het TI circuit van Aida. Tom testte hier samen met de andere Honda teams tijdens een besloten sessie. Hierdoor zijn er dan ook geen tijden vrijgegeven, hetgeen deels het professionele en competetieve karakter van de Japanse GT series onderschrijft.

De NSX nog in ruige carbon look

De eerste reactie van Tom na de test was ronduit uitgelaten. "Het was echt helemaal super. Ik moest er eerst wel weer even inkomen maar het was compleet genieten om met die NSX over de baan te janken! Niet alleen het rijden was een kick, maar ook het gevoel wat ik hier weer kreeg. Weer terug in Japan, weer terug op Aida waar ik twee keer gereden heb en ook twee keer van pole gewonnen heb. Daarnaast kwam ik natuurlijk ook weer veel oude bekenden tegen. Niet alleen mijn oude teamgenoot Mitsusada en engineers waar ik destijds bij Nakajima mee gewerkt heb, maar ook rijders als Sebastien Philippe, Ryo Michigami en natuurlijk mijn nieuwe teamgenoot Daisuke Ito. Het hele sfeertje van ruim drie jaar terug kwam meteen weer boven. Het is echt fantastisch om hier weer terug te komen.

De test zelf verliep ook super. We hebben echt ontzettend veel kilometers gemaakt. In totaal heb ik zo'n zes uur achter het stuur gezeten. De eerste dag heeft Ito voornamelijk gereden, de tweede dag was het voornamelijk mijn beurt en vandaag hebben we 50/50 gedaan. Echte problemen hebben zich niet voorgedaan, afgezien van een klein ongemak met mijn helm. Ik had hem op de verwarming gezet om te drogen, maar blijkbaar stond ie iets te hoog. Toen ik hem op wilde zetten bleek ie flink gekrompen te zijn omdat er het één en ander gesmolten was. Ik heb dus voornamelijk met een helm met Sebastien Philippe gereden".

Uiteraard vroegen we Tom naar zijn bevindingen met de nieuwe NSX. "De auto is echt compleet anders in vergelijking met 1999. Van buiten lijkt er niet zoveel veranderd, maar onderhuids is er werkelijk niets meer hetzelfde. De motor zit verder naar voren, er zit een carbon versnellingsbak in en het hele chassis is een stuk stijver. Het is gewoon een super professionele race auto. Dome, de fabrikant die het chassis voor de NSX maakt is de enige in Japan met een eigen windtunnel en dat zegt natuurlijk veel over de
ontwikkelingscapaciteiten van het team", zo besloot Tom die morgen weer terugkeert in Nederland om vervolgens meteen weer op hoogte stage te gaan voor een conditie training. De volgende GT test zal over een maand plaatsvinden op het supersnelle circuit van Fuji.
---

Deel: ' Tom Coronel uitgelaten na eerste test met Mugen NSX '




Lees ook