Tom van 't Hek ambassadeur Stichting Mont Ventoux

MEPPEL, 20130417 -- Tom van ’t Hek wordt ambassadeur van de Stichting Mont Ventoux. Al enige jaren is hij nauw bij de stichting betrokken als presentator van de aftrap in februari en de afsluiting van het jaarlijkse evenement. Van ’t Hek zal onder meer op de site van de stichting maandelijks een column verzorgen, hij wordt de vaste presentator van de evenementen van de stichting en zal op alle mogelijke manieren het goede doel van de stichting uitdragen.

"Vanaf dag 1 dat ik in aanraking kwam met deze stichting was ik gegrepen door zowel de toewijding als de manier waarop alles vormgegeven wordt. Vanuit mijn expertise hoop ik mijn steentje bij te dragen aan de verdere ontwikkeling hiervan. Met hart, ziel en verstand!", aldus Tom van 't Hek. "Wij zijn erg verheugd dat Tom van 't Hek zich als ambassadeur aan onze stichting wil verbinden. Tom heeft zich al enkele jaren vol enthousiasme ingezet voor de stichting. Juist ook om dit enthousiasme wordt hij geroemd, maar ook om zijn inspirerende woorden, perfectionisme en zijn sterke taalvaardigheid. Hij kan putten uit een rijke ervaring en zijn brede maatschappelijke en sportieve kennis. Wij zijn dan ook erg blij dat we op deze manier daar ook gebruik van kunnen maken," aldus Kees Kuijpers, voorzitter van het bestuur van de stichting Mont Ventoux.

De stichting Mont Ventoux
De verbondenheid in het leven met en strijden tegen kanker is de belangrijkste waarde van Stichting Mont Ventoux. Deelnemers, vrijwilligers, sponsoren en andere betrokkenen leveren elk jaar een topprestatie. Dankzij deze inzet werd afgelopen jaar ruim 1,3 miljoen bijeengebracht. Deelnemers laten zich sponsoren om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen.  Van het eindresultaat gaat 60 procent naar KWF Kankerbestrijding, dit jaar naar kinderoncologisch onderzoek en onderzoek naar hersentumoren, die vooral bij kinderen voorkomen. Het resterende bedrag wordt verdeeld over een aantal lokale doelen, gerelateerd aan kanker.

Tom van 't Hek
Tom van ’t Hek was onder andere één van de vaste tafelgasten bij NOS Studio Voetbal. Hij is voormalig tophockeyer, die maar liefst 221 interlands speelde. Na zijn sportcarrière werd Van ’t Hek huisarts, maar na slechts enkele jaren keerde hij terug naar de sport. Hij werd in 1994 bondscoach van de Nederlandse vrouwenselectie hockey. Dit team werd onder zijn leiding in 1995 Europees kampioen en behaalde bij de Olympische Spelen in 1996 de bronzen medaille, gevolgd door zilver op het WK in Utrecht, de Champions Trophy en brons bij de Olympische Spelen in Sydney. Daarna beëindigde zij zijn trainerschap. Hij presenteerde een tijd het programma Het Hek van de Dam. Hij was tevens presentator van de radioprogramma’s Langs de Lijn en Radio Tour de France. Vanaf 3 juni is hij de vaste presentator van het ochtendprogramma tussen 6.00 en 9.30 uur bij BNR.
Van ’t Hek is verder actief als coach, gespreksleider, presentator en houdt lezingen.

Meer informatie staat op www.grootverzettegenkanker.nl (actiesite) en www.stichtingmontventoux.nl (doelstellingen en achtergronden).

Deel: ' Tom van 't Hek ambassadeur Stichting Mont Ventoux '