Toon Hermans Huis krijgt eigen onderkomen

EMMELOORD, 20130628 -- Het Toon Hermans Huis Emmeloord heeft een eigen onderkomen gekregen aan de Nijenbeek 4b. Vanaf 10 juli vinden de inloopochtenden en activiteiten voor mensen met kanker en hun naasten daar plaats. 'Nu kunnen we ons aanbod uitbreiden', verzekert voorzitter Noud Wijnen.

Het Toon Hermans Huis had de afgelopen maanden een ruimte bij Allerzorg in Emmeloord. 'Heel fijn dat dat kon, maar we waren daar natuurlijk altijd te gast. En we kregen daardoor ook niet echt een eigen identiteit', legt bestuurslid Arie Aantjes uit.

Een eigen stek was dan ook meer dan welkom. 'We kunnen ons hiermee meer gaan profileren. En we hopen dat de drempel voor onze gasten lager wordt nu we een eigen plek hebben', legt Wijnen uit.

Het voormalige onderkomen van de Voedselbank heeft een grondige metamorfose ondergaan. Wijnen: 'Er moest heel veel gebeuren. Alles moest geplamuurd, geschilderd en gesausd worden en er is een nieuwe vloer in gelegd.'

Het resultaat mag er wezen, vinden de twee. 'Je herkent het bijna niet meer terug. Het is zo mooi fris en netjes', verzekert Aantjes. De klus werd geklaard met de hulp van vrijwel alle vrijwilligers van het Toon Hermans Huis. 'En acht mensen van zorginstelling Triade hebben een dag geholpen.' De inrichting werd grotendeels gesponsord.

Vanaf woensdag10 juli wordt de nieuwe stek in gebruik genomen. De inloopochtenden op woensdag van 10.00 tot 12.00 zijn vanaf dan dus ook aan de Nijenbeek 4b,net als alle andere activiteiten die het Toon Hermans Huis aanbiedt aan kankerpatiënten en hun naasten.

'Yoga bijvoorbeeld. Dat moesten we tot nog toe elders onderbrengen, maar kan vanaf nu gewoon in eigen huis', vertelt Wijnen.

Meer weten over het Toon Hermans Huis voor de Noordoostpolder, Urk en omstreken? Komgerust eens langs op de woensdagochtendenof kijk op www.thhemmeloord.nl.

Zoekwoorden:

Deel: ' Toon Hermans Huis krijgt eigen onderkomen '