TOPCALL en JetForm kondigen nieuwe integratiemogelijkheden aan

's Hertogenbosch, 1 oktober 1999 - TOPCALL en JetForm Corporation hebben nieuwe ontwikkelingen aangekondigd waarmee de gemeenschappelijke klanten van beide bedrijven de expertise van TOPCALL op het gebied van communicatie kunnen integreren met de kennis van JetForm in het creëren van klantgerichte documenten. Klanten van JetForm kunnen nu gemakkelijker e-commerce inzetten voor hun klanten en leveranciers, door vanuit iedere applicatie bedrijfsdocumenten te verzenden via TOPCALL's Communication Server ONE. Hierbij gaat het om verzending (per fax, telex of Internet e-mail) en met name de ontvangst van bevestigingen binnen iedere willekeurige applicatie of e-mail cliënt (Lotus Notes, Microsoft Exchange, SAP), plus het archiveren van alle applicatietransacties.

Deze nieuwe mogelijkheden zijn het resultaat van de integratie van de data merge-mogelijkheden in JetForm Central als een onderdeel van de TOPCALL Document Converter. Dankzij de nieuwe conversiemodule maken de data merge-mogelijkheden van JetForm nu standaard deel uit van de Communication Server One en zijn daarmee tevens geïntegreerd met alle communicatiemodules van TOPCALL. Gebruikers van SAP kunnen via de SAP-connect interface iedere applicatie voorzien van communicatiemogelijkheden en daarbij het formulierenbeheer van JetForm gebruiken. Ook worden nu bevestigingsmeldingen naar de SAP R/3-client volledig ondersteund.

"Electronic commerce is niet langer slechts een populaire kreet, het staat bij onze klanten inmiddels boven aan hun lijst van prioriteiten. Dit betekent dat zij, om documenten te creëren een oplossing nodig hebben die een integratie tot stand brengt met de externe distributiefaciliteiten. Met de integratie van JetForm beschikken de gebruikers van TOPCALL en JetForm nu over nieuwe mogelijkheden om hun communicatiestromen beter te integreren. Het is voor onze klanten dan ook zeer belangrijk dat wij voortdurend zoeken naar nieuwe integratiemogelijkheden met de producten van onze strategische partners," aldus Martin Hannah, CEO van TOPCALL International.

"Dankzij deze ontwikkeling is een veel betere integratie mogelijk met de verschillende applicaties en zijn klanten beter in staat om kwalitatief hoogwaardige en klantgerichte documenten te creëren." zegt Andrew Jackson, senior VP, Marketing Manager van JetForm Corporation: "Wij menen dat deze combinatie dan ook zeer waardevol zal zijn voor onze klanten."

De nieuwe connectie tussen TOPCALL en JetForm is per direct leverbaar.

Communication Server ONE
De TOPCALL Communication Server ONE is de eerste werkelijk bedrijfsbrede unified messaging server. Het integreert alle typen communicatie, (voice mail, fax, telex, Internet mail, X.400 en EDI) met een reeks verschillende e-mail platforms en applicaties (Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/3 en R/2). Tevens voorziet de Communication Server ONE in de centrale archivering van alle elektronische berichten, ongeacht het oorspronkelijke platform (Lotus Notes, Microsoft Exchange, MQSeries, etc.)

TOPCALL
TOPCALL Nederland is gevestigd in 's-Hertogenbosch en is een dochteronderneming van TOPCALL International AG in Wenen, producent van professionele messaging oplossingen, gebaseerd op TOPCALL's bedrijfsbrede communicatieservers, TOPCALL software links en clientsoftware. TOPCALL oplossingen integreren e-mail en applicatieomgevingen (zoals Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/2 en R/3 en IBM OfficeVision) met elektronisch berichtenverkeer naar derden (zoals fax, Internet mail, X.400 en telex). De laatste belangrijke stap in TOPCALLs concept voor Communication Process Re-engineering (CPR) is de integratie van spraakmodules in het systeem, zodat organisaties alle mogelijke communicatievormen electronisch en centraal kunnen opslaan. Meer informatie over TOPCALL International is te vinden op http://www.topcall.com.

TOPCALL producten zijn wereldwijd verkrijgbaar via 19 dochterondernemingen en 21 distributeurs met in totaal 40 verkooppunten. TOPCALL heeft wereldwijd meer dan 3.500 klanten in 40 landen. TOPCALL International staat genoteerd aan EASDAQ onder de naam TOPC.ED.

Deel: ' TOPCALL en JetForm Nieuwe integratiemogelijkheden '