TC/Link-MQ verbindt IBM MQSeries met TOPCALL communicatieserver

's-Hertogenbosch, 18 februari 1999 - TOPCALL introduceert als vervolg op de onlangs aangekondigde marketingovereenkomst met IBM de module TC/Link-MQ. Deze module maakt het mogelijk om de TOPCALL communicatieserver te gebruiken in combinatie met IBM's MQSeries-software. De module biedt organisaties die beschikken over de MQSeries van IBM de kans om gebruik te maken van TOPCALL's systemen voor bedrijfskritisch berichtenverkeer, waarmee directe communicatie mogelijk is via fax, telex, Internet, GSM en X.400 vanuit verschillende applicaties, onder meer SAP R/3, Lotus Notes, Microsoft Exchange en Novell GroupWise.

De IBM MQSeries-software vormt een backbone voor de uitwisseling van alle soorten gegevens tussen, op dit moment, 24 verschillende computerplatforms. MQSeries is niet alleen IBM-compatibel, maar ondersteunt tevens een uitgebreide reeks besturingssystemen van andere producenten, zoals Microsoft Windows NT, Digital VMS, SCO Unix Ware & OpenServer en SUN Solaris. De MQSeries-software biedt organisaties de mogelijkheid om verschillende applicaties met elkaar te integreren op heterogene platforms.

De introductie van TC/Link-MQ is een vervolg op de eerder aangekondigde marketingovereenkomst tussen TOPCALL en IBM. Deze overeenkomst voorziet in gemeenschappelijke activiteiten ter promotie van de mogelijkheden die TOPCALL-producten bieden in combinatie met IBM's MQSeries-software.

Volgens Ronald van Hulsen, directeur van TOPCALL in Nederland, toont de korte ontwikkeltijd van de module aan dat TOPCALL in staat is om snel te reageren op behoeften in de markt: "Met TC/Link-MQ maken we onze belofte waar dat we één geïntegreerde oplossing ontwikkelen die ons concept voor 'Communication Process Re-engineering' (CPR) ondersteunt. TC/Link-MQ integreert twee belangrijke 'communicatieplatforms', die geschikt zijn voor alle interne en externe informatiestromen van een organisatie."

Bart Fehmers, directeur Software IBM Nederland voegt daar aan toe: "De introductie van TOPCALL's TC/Link-MQ is een belangrijke stap in onze internationale samenwerking. De snelle ontwikkeling van de nieuwe link toont bovendien aan dat TOPCALL een hoge prioriteit geeft aan de ondersteuning van de MQSeries."

IBM
IBM is 's werelds grootste onderneming in de informatietechnologie. Het bedrijf creëert, ontwikkelt en fabriceert zeer geavanceerde technologische producten, inclusief computersystemen, netwerken, opslagsystemen en micro-elektronica. Meer informatie over IBM is te vinden op het World Wide Web op http://www.ibm.com/.

TOPCALL
TOPCALL Nederland is gevestigd in 's-Hertogenbosch en is een dochteronderneming van TOPCALL International AG in Wenen, producent van professionele messagingoplossingen gebaseerd op TOPCALL bedrijfsbrede communicatieservers, TOPCALL software links en -clientsoftware. TOPCALL oplossingen integreren e-mail en applicatieomgevingen (zoals Microsoft Exchange, Lotus Notes, Novell GroupWise, SAP R/2 en R/3 en IBM OfficeVision) met elektronisch berichtenverkeer naar derden (zoals fax, Internet mail, X.400 en telex). De volgende belangrijke stap in TOPCALL's concept voor Communication Process Re-engineering (CPR) is de integratie van spraakmodules in het systeem, zodat organisaties alle mogelijke communicatievormen elektronisch en centraal kunnen opslaan. Meer informatie over TOPCALL International is te vinden op http://www.topcall.com. TOPCALL producten zijn wereldwijd verkrijgbaar via 19 dochterondernemingen en 21 distributeurs met in totaal 40 verkooppunten. TOPCALL heeft wereldwijd meer dan 3.500 klanten in 40 landen. TOPCALL International staat genoteerd aan EASDAQ onder de naam TOPC.ED.

Deel: ' Topcall introduceert TC/Link-MQ '