Topjury beoordeelt jong, creatief talent in finale Kunstbende op 3 mei

Met Daniël Boissevain, Jean van de Velde, Anna-Alicia Sklias, Eloi Youssef en vele anderen

AMSTERDAM, 20140423 -- De winnaars van de voorrondes van Kunstbende staan zaterdag 3 mei in de finale in de Melkweg te Amsterdam. Zij worden door een vakjury beoordeeld en strijden om de Gouden Spotlight en vele stimuleringsprijzen. Voor deze 24e editie van Kunstbende schreven ruim 3.500 jongeren van 13 t/m 18 jaar zich in voor de categorieën Dans, DJ, Expo, Fashion, Film & Animatie, Muziek, Taal of Theater & Performance.

De winnaars van de voorrondes van Kunstbende staan zaterdag 3 mei in de finale in de Melkweg te Amsterdam.Jong talent in de spotlights
92 acts strijden deze dag om de winst in acht categorieën. 178 jongeren gaan vanaf 14.00 met elkaar de strijd aan. Om 19.30 uur vindt de prijsuitreiking plaats.
>> Ga naar het finalistenoverzicht

Jury
Het talent wordt beoordeeld door een jury van 44 vakmensen. Een gewichtige taak waar veel experts uit verschillende disciplines aan meewerken. Een aantal namen: Daniël Boissevain (acteur, jurylid Theater & Performance), Sjaak Hullekes (fashiondesigner, jurylid Fashion), L.A. Raeven (kunstenaarsduo, juryleden Expo), Jean van de Velde (regisseur, jurylid Film & Animatie), Eloi Youssef (zanger Kensington, jurylid Muziek), Philip Huff (schrijver, jurylid Taal), Michael Mendoza (DJ, jurylid DJ) en Anna-Alicia Skilas (danseres, jurylid Dans).
>> Ga naar het juryoverzicht

Hosts
De finale wordt gepresenteerd door Lex Uiting (Muziek en DJ), Johan Fretz (Expo en Taal), Maurice Lede (Film & Animatie), Fuad Hassen (Theater & Performance), Floris Bosveld (Dans)  en Lieke Veld (Fashion).
>> Ga naar de hosts

Workshops
Naast het bekijken van de acts kan het publiek ook zelf veel doen. Er zijn verschillende workshops, zoals een Spoedcursus Theater van ArtEZ hogeschool voor de kunsten, een dansworkshop van DOX, een ukelele-workshop en een filmproductie-masterclass van EYE.
 >> Ga naar de workshops

Randprogramma
In het randprogramma staan onder andere de heren van Monsieur Mobile die je omtoveren tot een echte gentle(wo)man met een snor, reukwater en een etiquettecursus. Ook is er een liftmeisje dat je met haar zangkunsten tot grote hoogten laat stijgen in de lift. En bekijk de muziektheateract van cabaretier Wolter Weulink, oud-student van ArtEZ hogeschool voor de kunsten, over het streven naar perfectie. En er is nog veel meer!
>> Ga naar het randprogramma

Kaartverkoop
Tickets kosten € 8,50 (regulier) en €6,50 (met CJP-korting) en zijn hier te koop. Op de dag zelf kunnen tickets worden gekocht aan de kassa van de Melkweg.

Persuitnodiging
U bent van harte welkom bij de finale in de Melkweg. Mail vóór 30 april naar janneke@kunstbende.nl. Interviews met finalisten, juryleden en presentatoren zijn op aanvraag.

Kunstbende is dé wedstrijd voor creatief talent van 13 t/m 18 jaar. Kunstbende wordt mede mogelijk gemaakt door ArtEZ hogeschool voor de kunsten, Fonds voor Cultuurparticipatie en Prins Bernhard Cultuur Fonds / Van der Jagt Zwolsman Fonds. De mediapartners zijn 101.TV, CJP, CosmoGIRL! en Kinki BV. Kunstbende werkt inhoudelijk samen met Stedelijk Museum Amsterdam, EYE, Mysteryland, De Grote Prijs van Nederland, Holland Dance, Het Literatuurhuis en DOX.

Deel: ' Topjury beoordeelt jong, creatief talent in finale Kunstbende op 3 mei '