AMSTEL BROUWERIJ

Topsporters gaan voor goed doel

Het racket waarmee Richard Krajicek zijn laatste toernooi speelde, de schoenen waarmee Nellie Cooman wereldkampioen werd en een door de selectie van FC Barcelona gesigneerd voetbalshirt. Dit is maar een kleine greep uit de veilingartikelen van bekende topsporters die woensdag 3 februari a.s. vanaf 20.00 uur zijn te bezichtigen bij de opening van sportcafé De Uitdaging te Rotterdam. De presentatie van deze avond ligt in handen van Danny Rook. Enige maanden later gaan de sportattributen onder de hamer en de opbrengst komt ten goede van de Richard Krajicek Foundation. Deze stichting biedt jeugd in kansarme wijken de mogelijkheid om actief en serieus aan sportboefening te doen.

Tijdens de opening ontvangt Danny Rook, bekend van het televisieprogramma Break Out Now, diverse topsporters en bespreekt met hen op ludieke wijze de sportartikelen die zij voor de veiling inbrengen. Opmerkelijke veilingstukken zijn verder o.a. het vizier van Jos Verstappen, de hockeystick van Paul Litjens en een door het Nederlands herenhockey-elftal gesigneerd WK-shirt.

Sportcafé De Uitdaging is het eerste café in Europa dat geheel is opgezet volgens de Amstel Champions Café-formule. De cafés kenmerken zich door een inrichting waarbij alle denkbare sporten aan bod komen. Zo kunnen gasten een drankje drinken in een echte boksring of een hapje eten in het zwembad. Op de tennisbaan is het mogelijk om met groepen of sportteams met een eigen tap biertjes te tappen en gezellig samen op de televisie sport te bekijken. Ook kunnen teams daar hun laatst gespeelde wedstrijd op video evalueren. De mini-bibliotheek van de uitbaters Suze en Jan de Gast bevat verder zo.n 200 sporttitels. Deze kunnen worden geraadpleegd aan de leestafel.

In totaal hangen er in het café 27 televisiemonitoren waarop de bezoekers alle sportwedstrijden via kabel, Canal+ en satelliet kunnen volgen. Een groot scherm biedt de mogelijkheid om met het hele café te genieten van die ene spannende voetbalwedstrijd of van die zenuwslopende tennisfinale.
Het is de bedoeling dat er meer sportcafés volgens de Amstel Champions café-formule in Europa opgezet worden.

Deel: ' Topsporters gaan voor goed doel bij veiling in Rotterdam '