31 augustus 1999

Topsporters golfen voor Spieren voor Spieren

Vandaag, dinsdag 31 augustus, vindt in Het Rijk van Nijmegen te Groesbeek een groot golftoernooi plaats waarbij deelnemers golfen met prominente sporters uit de Nederlandse sportwereld. Spelers van het Nederlands elftal en uit de KPN-telecompetitie, en trainers /coaches van het betaald voetbal zijn aanwezig. Ook oud-internationals René van de Kerkhof golft mee. Internationals als Ronald de Boer en Peter van Vossen nemen ook deel aan dit golftoernooi; en ook vele toptennissers, schaatsers, zwemmers en hockeyers (in totaal zo'n 50 sporters) zijn vandaag deze uitdaging aangegaan. Bovendien nemen ook een aantal Nederlandse topartiesten deel, onder andere Guus Meeuwis & Vagant.

Belangstellenden uit het bedrijfsleven en organisaties doen aan het toernooi mee om, samenspelend met sportprominenten, de actie Spieren voor Spieren te ondersteunen. Dit golftoernooi is namelijk bedoeld om de actie Spieren voor Spieren 2000 niet alleen financieel te ondersteunen, maar ook om de nieuwe actie onder de aandacht te brengen. De actie Spieren voor Spieren is een initiatief van oud-voetbaltrainer en Directeur Coaches Betaald Voetbal Jan Reker, samen met de spelers van het Nederlands Elftal. De spelers van Oranje treden regelmatig voor Spieren voor Spieren in de publiciteit, zoals tijdens het WK 1998 met een inzamelingsactie door middel van een avondvullend TV programma. Tijdens het EK 2000 zal wederom een nationale inzamelingsactie worden opgezet met de spelers van Oranje, waarbij opnieuw aandacht wordt gevraagd voor spierziekten en geld wordt ingezameld voor kinderen met een spierziekte, onder het motto "Wij laten kinderen met een spierziekte niet buiten spel staan."

Deel: ' Topsporters golfen voor Spieren voor Spieren '