TOSHIBA GEBRUIKT MOBIELE PROCESSOREN VAN AMD VOOR NIEUWE SATELLITE

2060CDS/2065CDS-NOTEBOOK

366 MHZ Mobile AMD-K6-2-P Processor met 3DNow!-technologie

SUNNYVALE, CALIFORNIE - 12 juli 1999 - De Computer Systems Division (CSD) van Toshiba America Information Systems maakt voor haar nieuwe Satellite 2060CDS/2065CDS-notebook gebruik van AMD's Mobile AMD-K6-2-P processor met 3DNow!-technologie.

De Satellite 2060CDS/2065CDS, die vandaag wordt geïntroduceerd, draait op een 366 MHZ Mobile AMD-K6-2-P. De notebook, die speciaal ontwikkeld is voor kleine bedrijven en consumenten, maakt verder gebruik van een hard drive van 4,3 Gigabyte, een 24X CD-rom-drive, een geïntegreerd V.90/K56flex-modem en een 12,1-inch Color Bright-scherm.

"AMD is verheugd met de Mobile AMD-K6-2-P-processoren de ondersteuning aan Toshiba te continueren", aldus Dana Krelle, vice-president Marketing van de Computation Products Group van AMD. "AMD streeft ernaar om voor systemen van alle prijsniveaus processoren met een grote verwerkingskracht te leveren."

De Mobile AMD-K6-2-P processorreeks

De Mobile AMD-K6-2-P processoren werken op een basisvoltage van 2,2, hebben een verhoogde temperatuurtollerantie van 80 graden Celsius, verbruiken minder dan 12 watt bij doorsnee applicaties en maken gebruik van de 3Dnow!-technologie.

De processoren zijn beschikbaar in een standaard, Socket7- en Super7 compatibele, 321-pins CPGA-behuizing (Ceramic Pin Grid Array).

AMD-K6-2-processoren bieden toonaangevende verwerkingskracht voor hedendaags Windows-toepassingen voor thuis of op het werk. De processoren met meer dan 9,3 miljoen transistoren worden geproduceerd door middel van AMD's 0,25 micron, five-layer-metal procestechnologie in AMD's waferproductie-eenheid Fab25 in Austin, Texas.

3DNow!-technologie

3DNow!-technologie, die is ontwikkeld door AMD, was de eerste innovatie aan de x86-architectuur waardoor floating-point-intensieve bewerkingen, zoals in grafische en multimedia-toepassingen, werden versneld. De technologie maakt gebruik van SIMD (Single Instruction Multiple Date) en andere snelheidverhogende verbeteringen. AMD introduceerde de technologie voor notebook-computers in januari 1999, toen het bedrijf de eerste Mobile AMD-K6-2-processoren op de markt bracht.

Wereldwijd zijn inmiddels meer dan 15 miljoen desktop- en notebookcomputers verkocht die gebruik maken van 3DNow!-technologie. De belangrijkste standaard application programming interfaces (API's), waaronder Microsoft's DirectX 6.x en SGI's OpenGL API's, ondersteunen deze 3DNow!-technologie.

Daarnaast zijn een groot aantal hardware- en softwareproducten geoptimaliseerd voor 3DNow!-technologie. Een gedetailleerde lijst van hardware- en softwareproducten die 3DNow!-technologie ondersteunen is te vinden op de website van AMD: www.amd.com/products/cpg/3dnow/optimized. Een lijst van software-titels die geoptimaliseerd zijn voor 3DNow!-technologie is te vinden in de 3DNow! Technology Aisle op www.chumbo.com

Over AMD

AMD (Advanced Micro Devices) is wereldwijd leverancier van geïntegreerde elektronische schakelingen voor computers, netwerk- en communicatie-apparatuur. AMD produceert microprocessoren, flash-geheugens, programmeerbare logische schakelingen en producten voor communicatie- en netwerktoepassingen. De onderneming is opgericht in 1969 en gevestigd in Sunnyvale, Californië (Verenigde Staten). In 1998 behaalde AMD een omzet van meer dan $2,5 miljard.

Voor meer informatie kan men terecht op de website: www.amd.com. Men kan ook bellen met de technische hotline: 00 44-1276-803299 of een e-mail sturen aan: euro.tech@amd.com.

Voor de redactie:

PBA Benelux, Anne Breimer, tel: (+31) 70 - 358 93 78 of email: anne@berg-kleijn.nl

Voorbehoud

Voorzover in dit persbericht expliciet of impliciet sprake is van toekomstverwachtingen, zijn deze gedaan onder normaal voorbehoud van onvoorziene gebeurtenissen of ontwikkelingen.

Deel: ' Toshiba gebruikt processoren AMD voor nieuwe notebooks '