Toshiba lanceert Magnia serverlijn nu ook in de Benelux

Cumulatie van twintig jaar ervaring in de server-markt

Capelle a/d IJssel, april 2000 - Toshiba vervolgt de wereldwijde introductie van de Magnia serverlijn met de lancering in de Benelux. Het betreft een uitgebreide productlijn die uiteenloopt van eenvoudige instapmodellen tot high-end servers met vier parallelle processoren. Toshiba Benelux richt zich met de Magnia-series in eerste instantie op het MKB en de SOHO-markt. De flexibele uitbreidingsmogelijkheden en de ‘Quad-processor’ faciliteiten maken de Magnia echter ook voor grote ondernemingen interessant.

De Magnia serverlijn bestaat uit vier basismodellen:

Magnia 500D
Dit instapmodel is (net als het Magnia 3030 model) vooral geschikt voor het midden- en kleinbedrijf. De serverlijn ondersteunt twee processoren met een maximale snelheid van 700 MHz per processor. De systemen zijn optioneel leverbaar in een RAID-configuratie en hebben een maximale opslagcapaciteit van 72 GB.

Magnia 3030
Deze serie is met name inzetbaar als afdelingsserver. Het gaat om betrouwbare servers die maximaal 2 Pentium III processoren ondersteunen en tot 108 GB aan schijfruimte bieden. Het werkgeheugen is maximaal 2 GB groot.

Magnia 5100
Deze serverlijn is uitgerust met dubbele Pentium III Xeon processoren, 216 GB data-opslag en 2 GB aan werkgeheugen. Dat maakt de servers aantrekkelijk voor corporate accounts die hoge eisen stellen aan de beschikbaarheid, uitbreidbaarheid en beheerfunctionaliteit.
Magnia 7010
Deze serverlijn is berekend op het zware gebruik binnen bedrijfsbrede toepassingen. Het systeem is maximaal uit te rusten met 4 Pentium III Xeon processoren en heeft een data-opslag van 216 GB en een werkgeheugen van 4 GB. De Magnia 7010 is een high-end server die zich moeiteloos kan meten met bestaande topproducten in dit segment.

Kennis en technologie
Toshiba beschikt over diepgaande kennis en hoogwaardige technologiën op het gebied van servers. De basis daarvoor ligt in de Japanse regio waar het bedrijf al ruim twintig jaar met succes in het server-segment opereert. De klanten lopen uiteen van Japanse overheden tot wereldwijd opererende industriële bedrijven en financiële instellingen. Toshiba bezet momenteel een top-5 positie in de server-markt van het Verre Oosten en behoort zelfs tot de top drie in Quad-processoruitvoeringen voor veeleisende toepassingen. De Magnia-servers zijn de afgelopen jaren onderscheiden met prestigieuze prijzen van toonaangevende (Japanse) vaktijdschriften. Daarbij werd met name gewezen op de productiviteit en kosten-efficiency van de server-oplossingen. Dat is begrijpelijk, omdat Toshiba’s divisie Research & Development de opdracht kreeg geen servers met ‘toeters en bellen’ te ontwikkelen, maar resultaatgericht voort te bouwen op reeds bewezen technologiën.

Totaaloplossing voor mobiele medewerkers
De Magnia serverlijn staat niet op zichzelf in het produktpakket van Toshiba. Aan de ene kant zien we een toenemend gebruik van portable computers, waarin het bedrijf wereldwijd marktleider is. Aan de andere kant groeit bij mobiele medewerkers de behoefte aan veilige en betrouwbare communicatie met de bedrijfssystemen. De Magnia servers bieden daarvoor de juiste oplossing. Want steeds meer bedrijven maken voor het contact met hun mobiele medewerkers gebruik van een Virtual Private Network (VPN). Daarmee kunnen gebruikers via een Internet Service Provider (ISP) vanaf iedere plaats ter wereld tegen het lokale telefoontarief inloggen op het bedrijfssysteem. De Magnia servers bieden de juiste beschikbaarheid - en dus minimale downtime - performance en managementtools om de contacten tussen ISP’s en het eigen bedrijfssysteem betrouwbaar af te wikkelen.

Beheer en bedrijfszekerheid
De Magnia servers beschikken standaard over diverse beheerfunctionaliteiten. Ze melden bijvoorbeeld de uitval van ventilatorkits in alle systemen en leveren informatie over de belasting van zowel componenten als de systeembus. Met name de volledige inzage in de systeembelasting levert een belangrijke bijdrage aan de tuning van de apparatuur in zware en complexe omgevingen. Voor deze beheertaken zijn alle servertypen - met uitzondering van de Magnia 500D - uitgerust met Intel’s LANDesk Server Manager. Deze management module controleert kritieke componenten continu op prestatie en functionaliteit. Als één van de systemen buiten de vastgestelde waarden komt, slaat de module direct alarm. Bij de 500D beperkt de controle zich tot het functioneren en de temperatuur. Verder is een Emergency Management Port (EMP) geïnstalleerd, die wordt gebruikt voor netwerkmanagement op afstand wanneer de server is vastgelopen en het niet lukt om op de traditionele manier toegang te verkrijgen.

Extra voedingen en ventilatoren
Om de bedrijfszekerheid van de servers in de Magnia-lijn verder te waarborgen zijn de Magnia-series 3030 en 5100 voorzien van redundant voedingen en ventilatoren. Het topmodel - de Magnia 7010 - ondersteunt zelfs maximaal vier voedingen en twee ventilatorkits. De extra voedingen zijn niet alleen bedoeld om de maximale capaciteit te verhogen als een server wordt uitgerust met meer harde schijven, maar zorgen er ook voor dat het systeem in de lucht blijft wanneer er een voeding uitvalt. Datzelfde geldt voor het installeren van extra ventilatoren.
Productie en distibutie
De Europese productie van de Magnia servers vindt plaats in het Duitse Regensburg, waar ook de notebooks en desktops van Toshiba gemaakt worden. De vestiging wordt uitgebreid met een productiehal voor de Magnia serverlijn. Bovendien biedt de nieuwbouw capaciteitsvergroting voor de productie van desktops die nodig is om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Voor het in de markt zetten van de Magnia serverlijn in de Benelux gaat Toshiba gebruik maken van haar bestaande partners.
Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumentenmarkt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Martin Middelkoop, product manager desktops en servers Telefoon: 010-2882363, E-mail: martin.middelkoop@toshiba.nl

Deel: ' Toshiba lanceert Magnia serverlijn nu ook in de Benelux '