Ingezonden persbericht

Computer Product Solutions

's-Hertogenbosch, 12 februari 2013

Toughbooks en Toughpads van Panasonic op Zorg & ICT 2013

Robuuste notebooks en tablets zeer geschikt voor de (thuis)zorg

Panasonic Toughbook presenteert op Zorg & ICT, die plaatsvindt van 13 t/m 15 maart in de Jaarbeurs Utrecht, zijn complete lijn van rugged en semi-rugged notebooks en tablets. Onder de merknamen Panasonic Toughbook en Panasonic Toughpad levert het bedrijf notebooks en tablets, die speciaal ontwikkeld zijn voor medewerkers, die buiten de normale kantooromgeving werken of die veel onderweg zijn. Dankzij hun stevige bouw en tal van speciale voorzieningen zijn ze bestand tegen vocht, stof, vuil en tegen vallen, schokken en stoten. Daardoor zijn ze ook in de (thuis)zorg uitstekend bruikbaar. Panasonic heeft voor de zorg zelfs een speciale Toughbook, de CF-H2, ontwikkeld. Panasonic Toughbook is tijdens Zorg & ICT te vinden op stand 10.A025.

Panasonic Toughbooks en Panasonic Toughpads zijn speciaal ontwikkeld voor medewerkers, die veel voor hun werk onderweg zijn en voor gebruik buiten de normale kantooromgeving zoals in de buitenlucht, op de bouwlocatie of in de werkplaats, maar ook in het ziekenhuis en bij de patiënt thuis. De apparatuur is dankzij de schokdempend gemonteerde harde schijf veel beter bestand tegen schokken, stoten en vallen. De Panasonic Toughbooks beschikken over speciale vochtbestendige toetsenborden en de beeldschermen zijn van hoge kwaliteit; niet alleen om beschadiging te voorkomen, maar ook om de leesbaarheid van het scherm in alle omstandigheden te optimaliseren. De schermen zijn ideaal voor touchscreentoepassingen, omdat het intypen van gegevens en data via het toetsenbord niet altijd mogelijk is. Bijvoorbeeld omdat medewerkers rubberhandschoenen dragen of omdat de gegevens via standaardformulieren ingevoerd moeten worden. Daarnaast zijn de draagbare PC's stofdicht.

Panasonic Toughbook en Panasonic Toughpads zijn ook in andere opzichten optimaal toegerust voor mobiel gebruik. Een groot voordeel zijn de uitgebreide mogelijkheden voor datacommunicatie dankzij de toepassing van meerdere antennes en een GPS-module, waardoor de draadloze ontvangst en verzending van data nooit problemen oplevert. De batterijen zijn veel krachtiger en gaan veel langer mee dan de batterijen in normale notebooks.

Thuiszorg en ambulance

De Toughbooks en Toughpads van Panasonic zijn bijzonder geschikt voor een aantal zeer uiteenlopende bedrijfstakken, waaronder zeker ook de (thuis)zorg. Er zijn diverse thuiszorgorganisaties die Panasonic Toughpads gebruiken om werkopdrachten en routes door te geven en medewerkers ter plekke toegang te geven tot zorgdossiers en medicatielijsten. Ze kunnen met behulp van de draagbare PC's protocollen naslaan en gegevens van bezoeken ter plekke invoeren. De Toughbooks en Toughpads hebben bovendien uitstekende camera's waarmee foto's gemaakt kunnen worden voor latere diagnose. Ook verschillende ambulancediensten werken met Toughbooks, die dankzij speciale inbouwkits ook onderweg in ziekenauto's gebruikt kunnen worden.

Speciaal voor ziekenhuizen heeft Panasonic de CF-H2 ontwikkeld. Deze Toughbook is uitgevoerd in wit, heeft een ergonomisch handvat, enkele handige functietoetsen op de bovenkant, een touchscreen voor simpele datainvoer en extra beveiliging tegen onbevoegd gebruik. Daarnaast beschikt de CF-H2 over een aantal speciale certificeringen zoals de EN/IEC 60601-1, die voorkomt dat het apparaat elektrische, medische apparatuur stoort. De CF-H2 is stofdicht; heeft geen ventilator om de verspreiding van ziektekiemen te voorkomen en is bestand tegen desinfecteringsmiddelen.

Tijdens Zorg & ICT kunnen zorginstellingen kennismaken met het hele scala aan Toughbooks en Toughpads van Panasonic. Ook de CF-H2 is op de stand te zien en de nieuwe 10.1" tablet met Windows 8 Pro en 7" Android-tablet, die begin van dit jaar op de markt gebracht werden.

Deel: ' Toughbooks en Toughpads van Panasonic op Zorg & ICT 2013 '