knwv

persberichten

datum: 26-7-1999

zeilen - tour de france à voile: colors of group 4 haalt negentiende plaats

----------------------------------------------------------------------- saint raphaël, 23 juli 1999 – de nederlandse boot colors of group 4 heeft bij de 21ste editie van de tour de france à la voile de negentiende plek behaald in het algemeen klassement. de races van de laatste week zijn zeer goed gevaren waardoor het team nog is opgeklommen in het algemeen klassement.

de laatste offshore race van de tour de france (le lavandou - saint raphaël) leverde vandaag een negende plaats op. stuurman frans sluyters: ‘ik ben blij dat we de finish hebben gehaald zonder ernstige kleerscheuren. ondanks dat de negende plaats een mooie overwinning is voelt het niet ‘feestelijk’. we rondden als vijfde de bovenboei en als derde de benedenboei. dan is het jammer dat je als negende eindigt door een tekort aan bootsnelheid’.

schipper frans sluyters is tevreden over het team: ’als we morgen aan een nieuwe tour zouden beginnen met deze bemanning maken we zeker kans op een plek in de top tien. als je kijkt naar de resultaten van de afgelopen week is de stijgende lijn duidelijk zichtbaar. pas nu is het team zo goed op elkaar ingespeeld dat het een feest is om met deze ploeg te zeilen. zonder uitzondering heeft ieder lid van de bemanning zijn steentje bijgedragen en de resultaten van de afgelopen periode waren daar ook naar. zonder iemand tekort te doen vind ik de grootste ontdekking pim nieuwenhuis als bijzonder begenadigd tacticus’. xx

sluyters vervolgt: ‘met bijna 2000 mijl in offshore wedstrijden en in iedere etappeplaats één of meer olympische banen was het een zeer intensief en volgepakt wedstrijdprogramma dat vier weken duurde. daarbij opgeteld alle prijsuitreikingen, briefings, protesten en reparaties aan de boot hebben we ons geen seconde verveeld. als we straks thuiskomen vragen mensen of we een lekkere maand vakantie hebben gehad. dat kunnen we allemaal beamen maar we zijn wel aan een echte vakantie toe’.

winnaar van de tour de france à la voile is de kateie.

laat meer artikelen zien over: tour de france à voile

-----------------------------------------------------------------------

Deel: ' Tour de France à voile 19e plaats Colors of Group 4 '