Een dag voor de finish van Ome joop's Tour 1999 is de karavaan neergestreken in Groesbeek.
Met het toezenden van deze tourflits willen wij u graag uitnodigen voor de finish van de 49e Ome Joop's Tour in de Arnhemse Rijnhal op woensdag 4 augustus 1999 om 14:30 uur.
Verder verwijzen wij u graag naar de internetsite van Ome Joop's Tour waarop u niet alleen de Tourflitsen kunt lezen, maar ook actuele foto's uit de Tour 1999 kunt bekijken. Bezoek ons op internet https://dit.is/ojt

Maandag 2 augustus 1999

In de lange historie van de Ome Joop’s Tour zijn er al vele records gebroken, maar nog nooit is er een gereden waarbij er acht dagen achtereen geen spatje water ten aarde viel. Daarom werd er besloten om een uur eerder te vertrekken. De koperen ploert zou ook op de maandag in volle glorie ontbranden. Deze etappe zou ook nog eens de langste van deze tour worden. De burgemeester moest ook eerder uit de veren om het startschot te lossen. Deze stond fris en monter aan de meet. Men kon ruiken dat ome Joop hem al had gesproken. De man rook namelijk naar een parfum van Christian Dior. Zo is ome Joop een van de schoonmakers van de zaal en gevonden voorwerpen, indien interessant, zijn altijd van hem. Deze morgen was het weer raak. Een bijna vol flesje parfum was hem ter hand gekomen. Alles wat hem de weg blokkeerde werd met een volle spray bespoten. Zo ook de burgervader. Nog voor de eerste pauze zijn intrede maakte geurde het hele peleton inclusief begeleiders naar een doordringende parfumlucht. Links en rechts deelde ome Joop nog een spraytje uit. Dat kon nooit lang goed gaan. In no-time werd de semi parfumeriehandelaar in de boeien geslagen en moest eraan geloven. Hij werd met allerlei attributen besmeurd waaronder; Scheerzeep, tandpasta en haargel. Zelfs ome Rens van de plasbus deed een drol in het zakje. Als toetje werd hem nog een half flesje van de ontvreemde parfum en een hele bus met toiletspray toegediend.
Daar stond hij met z’n goede gedrag midden in een dorp. Ondanks deze benarde positie hield hij het hoofd koel. Via de mobilifoon vernam hij dat de bagage- en materiaalwagen het spoor geheel bijster waren. Door kordaad optreden waren ze in een kort tijdsbestek weer op de juiste route. Niet veel later werd er verstoppertje gespeeld. Iedereen liep mekaar te zoeken doordat ze allemaal bij een wegomleiding een eigen interpretatie maakte van het routeboek. De tourdirectie, de caravaanleiding en de politiebegeleiding, allemaal zochten zij naar elkaar en het mobiele verkeer was een drukte van jewelste. Het was zoeken naar een speld in een hooiberg. Om het geheel te compliseren liep iedereen in een andere hooischuur te zoeken. Ook hiervoor had ome Joop de oplossing. Hij legde door een klik op zijn spreeksleutel het hele mobiele verkeer plat en gaf aan dat er een drinkpauze werd ingelast. Daar kwam natuurlijk iedereen op af want de tongen waren onderhand zo droog als een noot. Via korenvelden en droge sloten kwam de hele meute in korte tijd weer bijeen. Vanaf dat moment liep alles weer als een speer en de tour maakte zich, dit keer zonder parfum, op voor een grootse intocht in Mill.
Ome Hein was daags voor de ontvangst naar zijn dorp gekomen om een-en-ander in goede banen te leiden. Dit ontplooide zich in een ontvangst met spandoeken, vaandels en muziekkorpsen en aan hoogwerkers was geen gebrek. We werden gettrakteerd op nog een blikje limonade en een toespraak van de wethouder, die tante Corrie en tante Irene vernoemde als tourdirectie. De goede man was waarschijnlijk door de hitte bevangen want ook zag hij ome Ad Sondermeijer en ome Marcel aan voor de corveeploeg. Misschien een tip voor volgend jaar. In de hal is het onderhand een vlindertuin want het gefrieselfrosel is in alle hevigheid losgebarsten. De meeste vlinders zitten echter gevangen in de EHBO-bus waar Liselotte Scheepe en Willem v/d Schaaf vandaag hun certificaat Mond op mand beademen’ nog eens onder de loep namen. Ze kwamen tot de conclusie dat de kennis nog up-to-date was. Voordat de bagage- en materiaalwagen afreizen willen wij hen verzoeken zich nog even voor een oriënterend gesprek te melden bij ome Joop Legerstee.

Tot griezels. Shakka De Mus en Wiebe v/d Pol.

Ome Joop's Tour Bezoek onze internetpagina https://dit.is/ojt Contactpersoon: Marcel Legerstee
Postbus 711, 6800 AS Arnhem
Telefoon: 026 – 362 87 02 Fax: 026 – 362 87 02 Email: ojt@dit.is

Dit persbericht is verzonden via MDCJA de Geest intermediair voor Ome Joop's Tour.

Angela & Jos "MDCJA" de Geest
Lobbypage: Travel To Kalymnos. https://travel.to/kalymnos Nederlandse info over het Griekse eiland Kalymnos. Homepage: MDCJA de Geest **** https://welcome.to/mdcja *****

Deel: ' Tourflits Ome Joop's Tour 1999 '