Vandaag zijn de deelnemers van Ome Joop's Tour 1999 onderweg naar Kaatsheuvel, waar zij vanavond de traditionele ouder/verzorgers avond beleven. Morgen is volgens enkele fietsers de dag. Dan wordt er de hele dag niet gefietst, maar gewandeld in de Efteling. Over de dag van gisteren lees u alles in de Tourflits.
De Tourflitsen worden iedere ochtend bij het ontbijt aan de deelnemers en vrijwilligers uitgedeeld. Op de internet-site van Ome Joop's Tour vindt u niet alleen de Tourflitsen, maar ook actuele foto's uit de Tour 1999. Bezoek ons op internet https://dit.is/ojt

Vrijdag 30 juni 1999

Na het verwijderen van het landbouwplastic leek de kostbare vloer alszijnde niet gebruikt. Dit komt op rekening van de deelnemers die de vorige avond en nacht op hun tenen moesten slapen. De nacht verliep verder rustig op een klein incidentje na. Zowel de kinderen als de leiding sliepen in de gigantische tennishal. Hier en daar werd er door Ome Frans Bakker, de nachtwacht een snurkje en/of een scheetje waargenomen. Ook vernam hij een vreemd fluisterend geluid. Zoals het een ambtenaar beaamd noteert hij alle voorvallen. En wat er in die notities stond: Joost mag het weten en Ome Joost Timmermans is een praatgrage babbelaar.
En wat ome Joost weet, weten Wiebe en Shakka ook. En wat zij weten, weten jullie ook. Wat was nou het geval? In de notities stonden de kernwoorden: Pappa, Joost en rode vlinders. Gegevens te over voor de redactie om het volgende te kunnen concluderen: Rood is de kleur van Amor, vlinders krijg je in de buik bij hevige verliefdheid en ‘pappa’ speelt een grote rol in het geheel omdat die degene is die de hand van zijn dochter zou moeten weggeven. Deze gegevens zijn simpel. Aan ons nu de moeilijke taak om erachter te komen van wie deze woorden afkomstig zijn. Na enig speurwerk is er bij ons al een vaag vermoeden opgerezen, maar graag wachten wij met de onthulling tot na de rustdag in de Efteling zodat ome Joost de kans heeft om het een en ander aan zijn vriendin uit te leggen.
De karavaan reed vandaag door een schitterend landschap met hier en daar een pitoresk huisje. Nadat we tussen de Ferrari’s en de Rolce Royces door waren geslingerd werd er ondanks de enorme hitte toch flink door gestampt. Omdat Ome Ad Sondemeijer hier zoveel bewondering voor koesterde dat hij het idee opperde om met de hele meute een pleziertocht te maken met zijn boot. Aangezien deze toch al was afgemeerd aan het kanaal wat zich in de route bevond. Tijdens de tocht barste de dicussie los. Ome Frans, weer geheel de oude, waagde weer eens een intelligente vraag te stellen. ‘Wat voor een type kruiser is de boot van ome Ad en hoe heet het water waar we op varen’. Ome Ad dacht dat we met een Rijnaak op de Dokkumer EE voeren. ‘Nee ome Ad, dit is niet de Dokkumer EE’, riepen alle deelnemers. Vol zelfvertrouwen stond ome Frans Bekker op en riep:’ Ik zei het toch, dit is het Rijn-IJsselkanaal’, waarop alle deelnemers riepen:’ Nee, ome Frans, deze rivier heet "de Lek" en we varen op een stoomboot’. Zonder ook maar een weerwoord te geven en met de staart tussen de benen verdween het duo in het vooronder. ‘Dag, ome Frans", riepen de deelnemers hem na. Na het eten van een overheerlijke rijsttafel en een frisse duik in het plaatselijke zwembad was het hele deelnemersveld al snel in dromenland.

Tot in Spanje,
Shakka De Mus en Wiebe v/d Pol.

Ome Joop's Tour Bezoek onze internetpagina https://dit.is/ojt Contactpersoon: Marcel Legerstee
Postbus 711, 6800 AS Arnhem
Telefoon: 026 – 362 87 02 Fax: 026 – 362 87 02 Email: ojt@dit.is

Dit persbericht is verzonden via MDCJA de Geest intermediair voor Ome Joop's Tour.

Angela & Jos "MDCJA" de Geest
Lobbypage: Travel To Kalymnos. https://travel.to/kalymnos Nederlandse info over het Griekse eiland Kalymnos. Homepage: MDCJA de Geest **** https://welcome.to/mdcja *****

Deel: ' Tourflits Ome Joop's Tour 1999 '