Soory dat de Tourflits over donderdag zo laat is, maar soms zijn computers handig en niet altijd. Vanuit de tour niets dan goed nieuws en men is opweg naar een weekend Kaatsheuvel. Met zaterdagavond de ouder/verzorgersavond en zondag de rustdag in de Efteling. De Tourflitsen worden iedere ochtend bij het ontbijt aan de deelnemers en vrijwilligers uitgedeeld. Op de internet-site van Ome Joop's Tour vindt u niet alleen de Tourflitsen, maar ook actuele foto's uit de Tour 1999. Bezoek ons op internet https://dit.is/ojt

Donderdag 29 augustus

Nog even terugkomend op woensdagavond. Op deze avond stond de tienkamp, onder leiding van Ome Stefan, op het programma. De zes onderdelen waren: Het oudhollandse koemelken, de oudhollandse aardappelrace, een oudhollandse kop van Jut, het oudhollandse muizemeppen en als klap op de vuurpijl mochten de deelnemers ook nog een eens, oud hollands aan een stokkie hangen.
De volgende dag zette de tour koers richting Oude Water. Onderweg maakte de karavaan vertier om te gaan lunchen op een schitterende locatie langs een spoorbaan. Nog enigzins twijfelachtig waagde Ome Frans Bekker zich nog aan een poging om zijn totaal verraberzakte imago nog wat op te vijzelen. Door een, na zijn idee, een zeer intelligente vraag te stellen. ‘Welke stad met meer dan honderdduizend inwoners doet de trein aan wanneer deze in oostelijke richting rijdt’, was zijn vraag. Terwijl alle deelnemers het goede antwoord riepen hield Ome Frans voet bij stuk en noemde de eerste grote plaats in het westen. Maar over de topografische kennis van ome Frans hoeven wij niet meer uit te wijden. Bij aankomst in de sport c.q. tennishal was de bewondering groot. Zowel de leiding alswel de deelnemers keken de ogen uit. In de hal was een tapijt aangelegd van wel minstens vierenhalve ton. Ome Joop Legerstee sprong meteen in de stijgbeugels, aangezien hij de verantwoordelijkheid draagt voor het schoon achterlaten van de accomodaties. Hij zag zichzelf al vier lange uren achter de stofzuiger lopen, en dan nog maar niet te spreken van de versnaperingen die mee naar binnen zouden kunnen gaan. Even was er sprake van het idee om de deelnemers buiten te laten liggen maar naar raadplegen van de weersberichten werd daar al snel vanaf gezien. Dit bericht sprak namelijk van een gemiddelde nachttemperatuur van zo’n vijf graden onder het vriespunt. Er brak een lichtelijke paniek uit onder de directie. Echter door cool optreden van ome Martin Coenraadts, die er persoonlijk voor zorgdraagde dat er een stuk landbouwplastiek werd gecharterd bij de plaatselijke landbouwer. Deze leegte in allerijl zijn koeienstal, trok het plastic onder het hooi vandaan, spoelde er de urineresten af en stelde het geheel belangeloos beschikbaar als beschermmiddel. Om de boer niet voor het hoofd te stoten, propte Ome Martin het plastic achter in de auto, bedankte de gulle gever en vertrok naar een bouwmateriaalhandel om een paar honderd meter afdekzeil aan te schaffen.
De avonduren werden gevuld met een speurtocht. Aan het begin van de tocht werden de deelnemers gewogen op een echte heksenwaag. Om het risico uit te sluiten dat er sommige van de vrouwelijke deelnemers als heks op de brandstapel zouden verdwijnen, werden de ploegen in hun geheel op de waag geplaatst. De vragen gedurende de tocht, varieerde van zeer makkelijk tot ‘bijna niet te doen’ moeilijk. Toch zijn er redelijk veel beantwoord.

Tot op de stapel.
Shakka De Mus en Wiebe v/d Pol.

Ome Joop's Tour Bezoek onze internetpagina https://dit.is/ojt Contactpersoon: Marcel Legerstee
Postbus 711, 6800 AS Arnhem
Telefoon: 026 – 362 87 02 Fax: 026 – 362 87 02 Email: ojt@dit.is

------------------------------------------------------------------------

De komende periode zullen wij u regelmatig informeren over alle activiteiten van Ome Joop's Tour. Wilt u liever niet geinformeerd blijven stuurt u dan dit mailbericht terug.

------------------------------------------------------------------------

Dit persbericht is verzonden via MDCJA de Geest intermediair voor Ome Joop's Tour.

Angela & Jos "MDCJA" de Geest
Lobbypage: Travel To Kalymnos. https://travel.to/kalymnos Nederlandse info over het Griekse eiland Kalymnos. Homepage: MDCJA de Geest **** https://welcome.to/mdcja *****

Deel: ' Tourflits Ome Joop's Tour 1999 '