AutoRai

6-6-2002

Toyota Yaris nummer 1 in klantentevredenheid

Het Engelse J.D. Power & Associates onderzoek 2002 heeft in Groot-Brittannië een groot aantal winnaars opgeleverd voor Toyota. De Toyota Yaris werd nummer één in de City Car/Supermini klasse met 881 van de 1.000 punten.

Daarnaast waren er voor drie Toyota nogmaals eerste prijzen weggelegd en twee vierde prijzen.

Het in Groot-Brittannië gehouden onderzoek van het bekende J.D. Power & Associates onderzoeksbureau heeft laten zien dat Britse Toyota-klanten het merk een warm hart toedragen. In het klantentevredenheidsonderzoek bleek dat Toyota-modellen in maar liefst vier klassen op de eerste plaats eindigden. Een en ander resulteert voor Toyota in het winnen van de Silver Award; de tweede plaats in het algemeen klassement. In het onderzoek van 2001 scoorde Toyota een vierde positie. De Gold Award winnaar is voor het tweede achtereenvolgende jaar weggelegd voor Lexus - eveneens onderdeel van het Toyota-concern.

Het Britse onderzoek is gebaseerd op bijna 28.000 reacties die in de periode van 1 september 1999 tot en met 31 augustus 2000 werden ingezameld. De respondenten rapporteerden over 144 modellen verdeeld over 33 automerken. In totaal werden er zeven categorieën onderscheiden, waarvan Toyota vier maal en Lexus één maal de eerste positie wist te verwerven.

Het onderzoek is gebaseerd op vier categorieën die elk een aspect van het autobezit bestrijken. Het gaat om zaken als kwaliteit & betrouwbaarheid, aantrekkingskracht, exploitatiekosten en tevredenheid over dealerservice. Toyota is het enige merk dat samen met een ander merk een top-tien-score heeft bereikt in alle vier de categorieën.

Zoekwoorden:

Deel: ' Toyota Yaris nummer 1 in klantentevredenheid '