TNT Post Groep

TPG verkoopt aandeel van 50% in AWAS

TNT Post Groep N.V. (TPG) heeft vandaag een overeenkomst getekend waarmee het bedrijf zijn belang van 50% in Ansett Worldwide Aviation Services (AWAS) verkoopt aan MSDW Aircraft Holdings, een dochteronderneming van Morgan Stanley Dean Witter & Co.

Het belang van 50% in AWAS, dat zijn hoofdkantoor in Sydney (Australië) heeft, werd in december 1996 door TPG overgenomen als onderdeel van de TNT acquisitie. Sindsdien werden de activiteiten van AWAS, een leasemaatschappij van vliegtuigen, als niet-kernactiviteiten aangemerkt. Met het afstoten van AWAS onderschrijft TPG zijn focus op post, express en logistiek.

Na de verkoop heeft TPG geen resterende verplichtingen ten aanzien van AWAS.

De verkoop van AWAS, waarbij de gezamenlijke aandeelhouders TPG en News Corporation betrokken zijn, zal naar verwachting binnen enkele maanden worden afgerond.

TPG verleent wereldwijd, onder de twee merknamen TNT en Koninklijke PTT Post, een breed scala aan post- express- en logistieke diensten. TPG heeft ruim 100.000 werknemers in 60 landen en is actief in meer dan 200 landen. De totale omzet van TPG bedroeg in 1998 NLG 16,3 miljard. TPG is aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt genoteerd.

23 februari 2000

Zoekwoorden: