KEEKABOO CARDS BV

Ansichtkaart sturen vanaf 19 april goedkoper

Op maandag 19 april 1999 om 12.00 uur wordt de website keekaboo.com vrijgegeven. Voor het verzenden van een echte ansichtkaart hoeft niemand meer naar de winkel of het postkantoor. Via Internet kiest de consument zijn favoriete kaart en typt een persoonlijke boodschap in. Keekaboo laat de gekozen kaart met de ingevoerde tekst digitaal drukken en stuurt het kaartje per traditionele post naar de geadresseerde. Een kaartje sturen wordt zo gemakkelijker en voordeliger.

Naast de traditionele ansichtkaart, de freecards in openbare gelegenheden, de e-cards en e-mail is er nu een nieuwe vorm van post: de ansichtkaart van Keekaboo. Vanachter het bureau kan iedereen die een Internetaansluiting heeft, wereldwijd voor hetzelfde bedrag een kaartje sturen. De consument kan kiezen uit een groot aantal kaarten voor diverse gelegenheden en in drie prijsklassen.

Gratis kaarten
Gratis kaarten worden door Keekaboo aangeboden onder de naam Keekaboo Freecards. De kaarten kunnen helemaal gratis, inclusief verzending, worden aangeboden door sponsoring van adverteerders. Heineken Nederland BV en Radio JFK.FM zijn de eerste adverteerders op Keekaboo.com.

Kaarten voor een goed doel en gelegenheidskaarten De Keekaboo-bezoeker kan uit een breed assortiment gelegenheids-kaarten kiezen. Voor deze Keekaboos betaalt hij f 1,50, inclusief verzending. Daarnaast biedt Keekaboo kaarten aan waarmee een goed doel wordt ondersteund. Deze kaarten kosten f 1,75. Vijftig cent van dat bedrag gaat naar het goede doel: een kwartje van Keekaboo en een kwartje van de consument.

Zelf de gewenste aankomstdatum bepalen
De Keekaboo-bezoeker kan ervoor kiezen nu al een kaart te schrijven en Keekaboo de opdracht geven deze op een later tijdstip te versturen: men bepaalt dus zelf de aankomstdatum van de kaart. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer iemand nu denkt aan een verjaardag over twee weken. Andere extra's zijn onder andere een persoonlijk adressenboek en binnen afzienbare termijn zal Keekaboo ook een reminderservice aanbieden, waarbij de bezoeker op verzoek via e-mail herinnerd kan worden aan een speciale datum.

Wie zit er achter Keekaboo?
Keekaboo.com is een samenwerking tussen Marc Wesseling (26) en Patrick van Zandvoort (33). Zij hebben ondersteuning gehad van onder andere TNT International Mail, Clifford Chance Advocaten, K+V Organisatie Adviesbureau, AND it Products BV en PONGnet Internet Solutions BV.

Deel: ' 'Traditionele' ansichtkaart sturen via Internet '