Persbericht

Nieuw trainingsaanbod OVD Groep richt zich op actuele thema's in detailhandel

De detailhandel is volop in beweging en krijgt steeds meer te maken met zelfbewuste klanten die meer service eisen. Men wil kunnen kiezen uit een groot aantal producten van een goede kwaliteit tegen een redelijke prijs. Ook medewerkers worden mondiger en willen onder andere meer inspraak en betere ontplooiingsmogelijkheden. Deze ontwikkelingen stellen andere en hogere eisen aan medewerkers, het kader en management.
Inspelend op deze actuele thema's organiseert OVD Groep bv 14 nieuwe open trainingen voor diverse functieniveaus in de detailhandel. Het opleidingsinstituut OVD Groep is al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitvoeren van opleidingen, cursussen en trainingen voor de detailhandel. Maatwerk staat hierbij steeds voorop.

Voor verkoopmedewerkers die het visitekaartje van de winkel zijn en klantgerichtheid tot hun tweede natuur willen maken ontwikkelde OVD Groep de training 'Klantgericht denken en handelen'. Verkoopmedewerkers leren hoe ze zich het beste kunnen opstellen in de winkel. Consumententrends, communicatie en klantgerichte mentaliteit zijn onderwerpen die de revue passeren.
Het toenemend aantal allochtone werknemers is een gegeven waarmee ook de detailhandel te maken heeft. Managers en bedrijfsleiders worden dagelijks geconfronteerd met cultuurverschillen en de problemen die deze met zich meebrengen. Tegelijkertijd biedt het inzetten van allochtone medewerkers ongekende mogelijkheden voor de organisatie. In de training 'Interculturele management' leert de cursist hiermee omgaan. Centraal hierbij staat het vergroten van de weerbaarheid en het zelfbewustzijn van de allochtone medewerkers.
Derving, criminaliteit en agressie
Derving, criminaliteit en agressie zijn drie begrippen waarmee een ondernemer liever niet geconfronteerd wordt. Helaas krijgen steeds meer bedrijfsleiders en winkelmedewerkers te maken met agressief gedrag van winkelbezoekers. Hoe gaan ondernemer en medewerker met dit probleem om? Heeft de ondernemer een duidelijk beleid voor bestrijding van de DCA-problematiek?
De cursus 'Derving, criminaliteit en agressie' brengt de drie begrippen met elkaar in verband. De cursist leert samen met zijn medewerkers te werken aan een structurele oplossing die ook op lange termijn zijn vruchten afwerpt.

Het open-trainingsaanbod van OVD Groep bestaat verder uit: 'Verkoop- en adviesgesprekken', 'Meewerkend leiderschap', 'Functionerings- en beoordelingsgesprekken','Criteriumgericht selecteren','Timemanagement' en een 'Leergang leidinggeven'. De leergang bestaat uit zes modules. Alle open trainingen worden gegeven door ervaren trainers die met hun interactieve aanpak de trainingen een eigen gezicht geven. Zij kunnen bogen op een jarenlange praktijkervaring, opgebouwd in de retail. Voor deelname aan deze trainingen zijn geen speciale opleidingseisen van toepassing.
OVD Groep start medio maart met de trainingen. Als locatie is gekozen voor het Mercure Postiljon Hotel in Bunnik.
Voor meer informatie of een uitgebreide brochure kunt u contact opnemen met het projectbureau,
tel.: 0318 649999 of met Simone Kokshoorn, tel.: 0318 649972.
_________________________________________________________________
©2000 - De Meern Nieuwe Media B.V.

OVD Groep bv
Horaplantsoen 20
Postbus 331
6710 BH EdeTel. (0318) 64 99 99
Fax (0318) 64 06 46
E-mail: info@ovd.nl
Website: www.ovd.nl

Deel: ' Training OVD Groep richt zich op thema's in detailhandel '




Lees ook