Gemeente Rijswijk

tramlijn 17

Rijswijk, 3 maart 1999

Tramlijn 17 blijkt in een grote behoefte te voorzien. In de eerste vijf weken na de ingebruikname van deze tramlijn op 4 januari jongstleden bedroeg het aantal instappende reizigers al negenduizend per dag. Voordat tramlijn 17 ging rijden, was de verwachting dat per dag zevenduizend reizigers zouden instappen.

In de richting van de Plaspoelpolder worden in het drukste deel van de ochtendspits (tussen 08.00 en 09.00 uur) meer dan zeshonderd passagiers vervoerd.

Deze aantallen worden nauwkeurig geregistreerd, doordat voertuigen worden ingezet met een bezettingsgraadmeter.

Inmiddels heeft HTM met ingang van zondag 28 februari een nieuwe dienstregeling voor lijn 17 ingevoerd. De regeling is aangepast aan de rijtijden die in de praktijk worden gereden. De tram blijkt sneller langs de haltes te kunnen rijden dan volgens de oude dienstregeling was toegestaan. Het gevolg was dat de bestuurders soms langzaam moesten rijden, omdat de tram niet te vroeg bij een halte mag vertrekken. Nu kunnen ze een normale snelheid aanhouden. De frequenties zijn onveranderd, maar de haltevertrektijden zijn wel iets gewijzigd.

Afdeling Bestuursondersteuning en Voorlichting. © 1997 Gemeente Rijswijk. Alle rechten voorbehouden.

Zoekwoorden:

Deel: ' Tramlijn 17 Rijswijk voorziet in grote behoefte '