Traverse Beste Werkgever in Maatschappelijke opvang

Traverse: Best Presterende Werkgever bij Arbeidsmarkt TV

Rotterdam, 20161006 -- Traverse is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot Best Presterende Werkgever 2016 in de branche Maatschappelijke opvang. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf met een zeer sterke positionering en een uitstekende reputatie. ‘Traverse weet zijn enorme vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Gedrevenheid, durf en visie, plus een sterke focus op de cliënt maken van deze organisatie een topper.’

Als werkgever onderscheidt Traverse zich volgens de Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut vooral door het gerichte aannamebeleid en de verantwoordelijkheid die het zijn medewerkers geeft. Dit resulteert onder meer in een zeer laag personeelsverloop. ‘Traverse is in alle opzichten een outperformer die zich realiseert dat mensen het daadwerkelijke kapitaal van de onderneming vertegenwoordigen’, aldus de jury. ‘Met overtuiging de Best Presterende Werkgever in deze branche.’

‘De wijze waarop bestuur en management leidinggeeft aan deze prijzenwaardige instelling en haar respectvolle omgang met collega-medewerkers is zeer bijzonder en hartverwarmend’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Er wordt veel in mensen geïnvesteerd. De organisatie speurt onophoudelijk naar de ware passies en talenten van collega’s en geeft hen ook de ruimte om deze ten volle te benutten. Ook het welzijnsgevoel van de medewerker staat hoog in het vaandel van bestuur en management. Zo heeft Traverse recentelijk een nieuw gebit betaald voor een medewerker die gebukt ging onder de slechte staat van zijn tanden. Het maakte hem supergelukkig, en daar wordt het bestuur en management weer blij van.’

Energie en dynamiek
Zwaan: ‘Het is duidelijk dat er veel wordt gevraagd van de medewerkers, maar zij mogen dan ook veel verwachten van Traverse als werkgever. Het is een zeer goed uitgebalanceerd verhaal dat je nog maar zelden tegenkomt in Nederland. De energie en de dynamiek die voelbaar is in deze organisatie is een duidelijke weerspiegeling van bestuur en management, die het ziekteverzuim in zeer korte tijd hebben weten terug te brengen van 12 naar 4 procent. Voor zo’n werkgever loop je je graag het vuur uit je sloffen.’

De jury ziet in Traverse een vooruitstrevende organisatie. ‘Innovatie is hier het sleutelwoord, want men is continu bezig zijn diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de cliënt.’

Traverse (officiële naam: Stichting Maatschappelijke Opvang Midden-Brabant, Traverse) is opgericht in 1998 en gevestigd in Tilburg. Het heeft circa 250 medewerkers en is vooral in de regio Tilburg actief.

Meer informatie: www.smo-traverse.nl

Over Arbeidsmarkt TV
Arbeidsmarkt TV is het eerste multimediale platform met een eigen televisieprogramma, online recruitment portal en social media-inzet om werkgevers en werkzoekenden te verbinden, te inspireren en te stimuleren om het beste uit zichzelf te halen. Arbeidsmarkt TV vloeit voort uit de missie van het Nationaal Business Succes Award Instituut (NBSA). Het NBSA richt zich met zijn activiteiten op duiding van succesfactoren, kennis over succes delen en het eren van succesvolle bedrijven. Het NBSA organiseert daartoe sinds 2011 onder meer de grootste ondernemersprijs van Nederland, met een hoofdprijs van 100.000 euro. Deze werd voor de editie 2015 uitgereikt door Jan Peter Balkenende.

Werkgevers die in Arbeidsmarkt TV deelnemen, zijn voor editie 2016 door de onderzoekscommissie van het NBSA genomineerd voor de categorie Beste Werkgever 2016 in hun specifieke branche. Aan deze categorie is voor de winnaar een geldprijs van 10.000 euro verbonden.

Deel: ' Traverse Beste Werkgever in Maatschappelijke opvang '