Trendwatcher Klaus van den Berg bezoekt het Varendonck-College


ASTEN, 20171025 -- Trendwatcher drs. Klaus van den Berg verzorgt een interactieve sessie over megatrends op het Varendonck College op 22 november 2017 om 19:30, Beatrixlaan 25 te Asten

[portretfoto van KLaus van den Berg] Klaus van den Berg is trendwatcher en marktonderzoeker. Vanuit zijn zicht op trends en toekomstige ontwikkelingen zal hij de leerlingen van het Varendonck College interactief begeleiden op een reis langs hipsters en trendsetters. Van den Berg begeleidt veel projecten in marktonderzoek, strategie en trends voor bedrijven, overheden en goede doelen. Voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken & Koninkrijksrelaties deed Van den Berg onderzoek naar de huidige en toekomstige megatrends van de Nederlandse informatiesamenleving (iSamenleving): vergrijzing, vervaging van geografische en sociale grenzen, milieu & innovatie, risico’s & veiligheid, Internet of Things en maakbaarheidstechnologieën. https://www.rijksoverheid.nl/documenten/rapporten/2012/11/07/werkdocument-de-r-evolutie-van-de-i-samenleving

Een van de buitenschoolse activiteiten van het Varendonck College is de Course of honours. De leerlingen komen op basis van vrijwilligheid en als ze alle lezingen bezoeken, zien ze deze inspanning gehonoreerd met een certificaat. Dit jaar is het thema #Trending.

Deze reeks gaat over de indicatie dat iets populair aan het worden is, maar nog niet die status bereikt heeft. Het is iets nieuws, zorgt voor veel bewonderaars en wordt vervolgens geliefd. 'Trending zijn' op het internet betekent dat iets een populair onderwerp is. Het speelt binnen het niemandsland tussen fascinatie, verstand, intuïtie en onderbuikgevoel. Alles kan erdoor gegrepen en geïnfecteerd worden: social media, technologie, politiek, onderwijs, mode, jij en ik. Trends zijn niet altijd bedacht door experts maar komen ook ‘van onderaf’; kunnen komen van jou en van mij, zo maar, uit het niets en kunnen zo maar doorgeprikt worden als een zeepbel…

Behalve trendwatcher Klaus van den Berg bezoeken ook marketeer en branding specialist Andy Mosmans, Toon Gerbrands algemeen directeur van PSV, socioloog en complotheoreticus Peter Achterberg en Sanne van Paassen, wielrenster en gezonde en sportieve lifestylist dit schooljaar het Varendonck College.


Deel: ' Trendwatcher Klaus van den Berg bezoekt het Varendonck-College '




Lees ook