Ingezonden persbericht

Belang IT-beveiliging wordt groter
ttec Computers B.V. voor tweede helft 2003 'voorzichtig optimistisch'

Tuebingen/Nijmegen - 25 februari 2003 - De Duitse IT-leverancier transtec AG en haar Nederlandse dochteronderneming ttec Computers B.V. organiseerden vorige week in acht Europese steden het IT-forum, transtec technology talk 2003. Experts van Microsoft, In-tel, Seagate Technology, HAK, Computer Shack/Cisco, Daxten en MGE USV Systems gaven presentaties. Kort samengevat luidde de eindconclusie: beveiliging in de IT-branche wordt steeds belangrijker.

"De grote problemen rondom beveiliging die door externe factoren zijn veroorzaakt, worden door onderzoeksinstituten en middenstandbedrijven steeds essentiëler gevonden. Het thema security krijgt nu duidelijk gehoor", stelt Dieter Weisshaar, CEO transtec AG. Volgens Weisshaar worden opslagconsolidaties met back-upstrategieën en netwerkcon-cepten voor de huidige beveiligingsproblemen steeds belangrijker. Met het oog op deze ontwikkeling en vanwege de sterke positie die de organisatie in deze markt heeft, toont Weisshaar zich dan ook voorzichtig optimistisch over de bedrijfsvooruitzichten voor de tweede helft van 2003.

Rainer Leclerc, directeur van adviesbureau HAK en een van de gastsprekers tijdens het event, gaat wat betreft beveiliging nog een stap verder: "Beveiliging is voor velen nog een 'stiefkindje'. Bij de meeste ondernemingen heeft dit probleem zich nog nooit voor-gedaan, maar het is echt noodzakelijk dat ieder bedrijf zich bewust wordt van de gevaren die van buitenaf een bedrijf kunnen binnenkomen - zoals hackers of virussen - en daar-voor gepaste maatregelen invoert."

Het transtec technology talk 2003 event trok in totaal ruim duizend bezoekers. Naast de laatste trends, meest actuele analyses en nieuwste oplossingen op het gebied van IT-security, werd er ook gesproken over het heden en de toekomst van Linux, supercomputing op basis van Intel-technologieën én de nieuwe technologieën binnen de sterk groeiende storage-markt.

Presentaties van de verschillende thema's tijdens transtec technology talk 2003 zijn te vinden op: www.transtec.de/roadshow

Over ttec Computers B.V.
ttec Computers B.V. is de Nederlandse dochteronderneming van transtec AG. Het Duitse beursgenoteerde transtec AG levert op maat gemaakte IT-systemen, computer- en stora-ge-oplossingen, netwerk- en randapparatuur. De organisatie is sinds 1980 actief op de markt en richt zich op de business-to-business sector. Het hoofdkantoor is gevestigd in Tuebingen, Duitsland, en er zijn vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België, Zwitserland, Nederland en Oostenrijk. Alle producten kunnen via het internet geconfigu-reerd en besteld worden. Bij transtec AG zijn in totaal 230 medewerkers werkzaam en de omzet in 2001 bedroeg circa 150 miljoen Euro.

Deel: ' Ttec Computers voor tweede helft 2003 'voorzichtig optimistisch' '