Tuinbranche geeft haar mening in de Tesselaar Retail Enqute 2008


Tuinretail onderzoek 2008

Ouderkerk aan de Amstel, 20081201 -- In het afgelopen jaar is de Tesselaar Retail Enqute 2008 afgenomen. Voor dit onderzoek werd de top 200 van tuincentrum retailers in Nederland benaderd. De resultaten zijn van belang voor de gehele Nederlandse tuinbranche. Anthony Tesselaar International, Australische planten veredelaar van topniveau, nam het initiatief tot dit onderzoek. Het doel van dit onderzoek was om meer inzicht te krijgen in de Nederlandse tuinbranche.

In het onderzoek werden verschillende factoren van de tuinbranche onderzocht. Naar aanleiding van deze enqute zijn de volgende resultaten naar voren gekomen.

Algemeen
De volgende servicekenmerken worden door retailers erg belangrijk gevonden. Dit zijn: het bieden van goede service aan consumenten, het bieden van producten van hoge kwaliteit, het creren van een prettige sfeer voor consumenten en het hebben van bekwaam personeel op de werkvloer.

Personeel
Twee derde van de ondervraagden vindt het moeilijk om bekwaam personeel te vinden. Het grootste deel van het personeel wordt in de buurt van de winkel en via de tuinbouwschool gevonden. Geen van de deelnemers vindt personeel via het uitzendbureau.

Trends
Verschillende respondenten antwoordden dat de algemene trend is dat consumenten bereid zijn wat meer te betalen, maar ook minder tijd willen besteden aan het onderhouden van de tuin. Men is genteresseerd in gemakkelijke, maar mooie producten. De tuin is een verlengstuk geworden van de woonkamer, en de tuin is deel van de lifestyle.

Planten
Planten die vrij zijn van ziektes en plagen wordt het meest belangrijke kenmerk voor retailers gevonden. Een lange bloeiperiode wordt het meest belangrijk gevonden voor consumenten.

Tesselaar planten
Driekwart van de ondervraagden is bekend met de Bonfire plant van Tesselaar. De algemene mening over de planten van Tesselaar is over het algemeen erg positief. De Tesselaar planten werden onder andere omschreven als: mooie plant, frisse plant, gemakkelijk te onderhouden, sterke plant, tropisch uiterlijk.

Anthony Tesselaar International


Deel: ' Tuinbranche geeft haar mening in de Tesselaar Retail Enqute 2008 '




Lees ook