Tulip bundelt Microsoft Word 2000 of Office 2000 Small Business Edition bij alle Tulip Vision Line-systemen

Bundeling draagt bij aan streven naar het leveren van totaaloplossingen voor het zakelijke segment

Schiphol-Rijk/Brussel, 13 december 1999 - Microsoft en Tulip hebben een overeenkomst gesloten tot het meeleveren van Microsoft Word 2000 of Office 2000 Small Business Edition bij alle Tulip Vision Line-systemen. Met deze overeenkomst benadrukt Tulip het belang van het leveren van totaaloplossingen en gaat het bedrijf een stap verder dan het leveren van alleen PCs.

Tulip zal de bundel leveren bij al haar Tulip Vision Line-systemen in zowel Nederland als in alle andere Europese landen, waar de fabrikant actief is. Daarnaast hebben klanten de mogelijkheid om andere Microsoft-producten te kiezen, waaronder Microsoft Works Suite 99, Works Suite 2000 of Office 97 Small Business Edition. Voor klanten is een dergelijke flexibiliteit onontbeerlijk om systemen naadloos binnen een bestaande infrastructuur te kunnen integreren.

"Flexibiliteit is de kern van deze overeenkomst. Wij geloven dat we met deze bundeling voorzien in een duidelijke behoefte van onze klanten, maar het is heel belangrijk dat we ze daarbij tevens alternatieven bieden," stelt Peter van Leeuwen, Business Manager van Tulip Computers International.

"Meer en meer organisaties willen complete systemen van hun leveranciers, met alle benodigde software. Tulip Computers biedt haar klanten een keuze uit de meest gebruikte zakelijke applicaties, die gebundeld worden bij alle nieuwe systemen," aldus Marcel Boshuizen, OEM Account Manager van Microsoft Benelux.

Om klanten te helpen bij het verhogen van de efficiency van hun gebruikers, zal Tulip tevens trainingsprogrammas voor Microsoft Word 2000 en voor het geïnstalleerde besturingssysteem meeleveren bij de Tulip Vision Line-systemen. Klanten kunnen tevens trainingen voor andere applicaties bestellen.

Tulip Computers

Tulip Computers, opgericht in 1979, is een onafhankelijke, Europese marktgeoriënteerde organisatie die sinds 1984 genoteerd is aan de Amsterdam Exchanges N.V. (AEX). Tulip Computers richt zich, via partners, op de professionele markt in Europa. De wensen en behoeften van de eindgebruikers vormen voor Tulip Computers de basis voor het aanbieden van efficiënte oplossingen op maat. Kortom, Tulip Computers ontwikkelt PCs en combineert die met diensten tot maatwerk. Tulips kernactiviteiten zijn de ontwikkeling, marketing en verkoop van professionele computer producten. De Tulip Vision Line® desktops en servers bieden een solide basis voor huidige en toekomstige applicaties. Daarnaast biedt Tulip een uitstekende service en een gevarieerd opleidingsprogramma aan vanuit het Tulip Computers Service Center en het Tulip Computers Education Center. Om in te spelen op de toenemende vraag naar software, support en dienstverlening werkt Tulip Computers samen met een aantal partners. Naast het hoofdkantoor in s-Hertogenbosch heeft Tulip Computers verkooporganisaties in Nederland, Engeland, België, Italië, Duitsland en Frankrijk. Deze organisaties zijn verantwoordelijk voor de marketing, verkoop, distributie en after-sales service in hun thuismarkt. Daarnaast heeft Tulip ruim 40 distributeurs in de overige Europese landen, Afrika en het Midden-Oosten.

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274 Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

Deel: ' Tulip bundelt Microsoft 2000-programma's bij Tulip-systemen '