Politie Rotterdam-Rijnmond

Uitgave zondag 2 februari 2003

* BRAND IN WONING
ROTTERDAM - Vermoedelijk als gevolg van een achtergelaten nog smeulende sigaret brak zaterdagmiddag omstreeks vier uur brand uit in een woning aan de Pleinweg. De bewoners konden zich in veiligheid brengen. De brandweer, die het alarm middelbrand gaf, had de brand snel onder controle. Omliggende woningen liepen rook- en waterschade op. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

* MAN ERNSTIG MISHANDELD
CAPELLE AAN DEN IJSSEL -Zaterdagmiddag omstreeks vijf uur werd op het Damsterdiep een 43-jarige man uit Capelle aan den IJssel ernstig mishandeld door een groepje jongeren. Het slachtoffer werd door de GGD overgebracht naar het IJssellandziekenhuis. Daar werd geconstateerd dat de man gebroken ribben, een ingeklapte long en neusletsel had opgelopen. Het slachtoffer liep met zijn vrouw op het Damsterdiep, toen zij werden lastig gevallen door een groepje jongeren, dat al enige tijd bezig was met het zich hinderlijk ophouden en gooien met sneeuwballen in de omgeving van De Terp. Toen het slachtoffer het groepje vroeg op te houden, werd hij beetgepakt en tegen de grond gewerkt. Hij werd geschopt en geslagen. Ook de vrouw, die probeerde haar man te ontzetten, kreeg diverse schoppen en klappen. Zij werd ook nog beroofd van een gouden armband. Hierna rende het groepje weg. De politie van het district Oost stelt een nader onderzoek in.

* KINDEREN IN WONING OVERVALLEN
SCHIEDAM -Zaterdagmiddag omstreeks zes uur drong een nog onbekend aantal mannen een woning binnen aan de Van Ruijsdaellaan. Twee in de woning aanwezige kinderen, meisjes van 13 en 15 jaar oud werden vastgebonden. Hun ouders waren op dat moment niet thuis. De woning werd door de mannen doorzocht waarna door hen een kluis werd meegenomen. Uiteindelijk kon de politie worden gewaarschuwd. De recherche van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

* TWAALFJARIGE JONGEN NEERGESCHOTEN
ROTTERDAM - Zaterdagavond omstreeks tien uur werd op het parkeerdek bij het metrostation Slinge een 12-jarige jongen uit Rotterdam neergeschoten. De jongen raakte ernstig gewond. Hij werd door de GGD overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum waar hij in kritieke toestand is opgenomen. Het slachtoffer behoorde tot een groepje jongeren, dat op het parkeerdek stond toen op plotseling vanaf de straatzijde op hen werd geschoten. De jongeren doken naar de grond en wisten uiteindelijk weg te komen. Alleen de 12-jarige jongen, hij was geraakt, bleef achter. De aanleiding tot de schietpartij is nog onbekend, alsook wie er in de richting van de jongens heeft geschoten. De recherche van het district Zuid is een uitgebreid onderzoek gestart.

* AANPAK GEWELD EN OVERLAST CENTRUM ROTTERDAM

ROTTERDAM - De wijkpolitie van het district Rotterdam-Centrum heeft het afgelopen weekeinde in samenwerking met de Bereden Brigade en het Parkeerbedrijf, in de avond en nachtelijke uren toezicht gehouden in het centrum van Rotterdam in het kader van de aanpak van overlast en geweld op straat. Er werden vijf personen aangehouden onder andere voor verboden wapenbezit, diefstal en vernieling. Er werden 62 processen-verbaal uitgeschreven voor parkeerovertredingen, terwijl 2 wildplassers op de bon gingen. Verder werden er nog zo'n 13 bekeuringen uitgedeeld voor diverse verkeersovertredingen.

Deel: ' Twaalfjarige jongen neergeschoten in Rotterdam '