Gemeente Haarlem

Vrijwillige autovrije zondag

Twee straten afgesloten tijdens autovrije zondag

Veel Haarlemmers denken dat er tijdens de autovrije zondag op 19 september helemaal geen auto´s in de stad mogen rijden. De gemeente Haarlem en de politie worden daardoor overspoeld met vragen over parkeerontheffing en bereikbaarheid. De autoluwe zondag op 19 september is echter op vrijwillige basis. Haarlemmers worden opgeroepen om de auto vrijwillig een dagje te laten staan. Alleen de Gedempte Oude Gracht en het Donkere Spaarne/Koudenhorn tot aan de Catharijnebrug worden op deze dag voor het verkeer afgesloten. Bussen worden omgeleid.

Activiteiten

Op de afgesloten wegen worden van 11.00 uur tot 17.00 uur diverse activiteiten georganiseerd waaronder: koor- en muziekoptredens, een boerenmarkt, diverse kinderactiviteiten, een skeelerparcours, skatedemonstraties, een kinderboerderij, een rijdende paardentram en een openlucht klaverjastoernooi. Ook zijn op deze dag de winkels open en zijn er terrassen op straat.

14 september 1999

Deel: ' Twee Haarlemse straten afgesloten tijdens autovrije zondag '