Gemeente Nijmegen

Twee verdienstelijke Nijmegenaren onderscheiden.

Vrijdag 29 oktober zal burgemeester d'Hondt twee Nijmegenaren onderscheiden voor hun vele verdiensten.

Rond 21.00 uur zal Gerard van Groningen bij zijn afscheidsbijeenkomst als organisator van de Vierdaagse-feesten in De Vereeniging tot Lid in de Orde van Oranje Nassau worden benoemd.

Een uur later wordt L. Berenbroek onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau in café Groenewoud (Groesbeekseweg) bij de jubileumviering van vakbond de Unie.

Feest
Gedurende meer dan dertig jaar is Gerard van Groningen (58) actief betrokken bij Nijmeegse festiviteiten. Open Scheepvaartdagen, Beachvolleybal, Hofbal, Waalkade à la Carte, maar vooral de alom vermaarde Zomerfeesten zijn even zovele parels aan zijn kroon. Zijn afscheid als inspirator en organisator van de Zomerfeesten is de reden om Gerard van Groningen op koninklijk wijze voor zijn inzet te belonen.
Tijdens de feestavond die hem bij zijn afscheid wordt aangeboden zullen de versierselen worden overreikt.

Actief
Tijdens de viering van het vijftig jarig bestaan van de vakbond de Unie wordt L. Berenbroek (71) gehuldigd. Sinds 1980 is hij secretaris van de Kring Nijmegen De Unie Vakbond voor Industrie en Dienstverlening. Daarnaast is hij zeer actief geweest in diverse gezelschappen die zich bezig houden met genealogie, zowel in Nijmegen als in het grensgebied met Duitsland. Daarnaast was de heer Berenbroek bestuurlijk betrokken bij organisaties voor (oud)militairen, de begraafplaats aan de Daalseweg, zingt hij in het Gregoriaans koor in Berg & Dal en gaf hij 84 keer bloed.. In zijn arbeidzaam leven was de heer Berenbroek werkzaam bij de N.V. Houthandel v/h C. Key als procuratiehouder/filiaalmanager.

Deel: ' Twee verdienstelijke Nijmegenaren onderscheiden. '