Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tweens segmentatie marketing innovatie seminar

Naarden, 5 April 2004. Op 20 April wordt in het Land van Ooit een marketing innovatie seminar georganiseerd. Tijdens dit seminar, dat tot stand komt met medewerking van o.a. Kaboem, Kidsweek, Keesie, Millward Brown, NL Film en YAM FM, wordt uitgebreid ingegaan op de segmentatie van de jongerenmarkt in het algemeen en het segment Tweens specifiek. Het seminar wordt ondersteund door het Nima en de Marktonderzoeksassociatie.

Tweens-segmentatie

De jongeren doelgroep wordt traditioneel ingedeeld in de segmenten 6-12 en 13-19 jaar. Deze indeling rondom het schoolsysteem is inmiddels achterhaald. In de VS wordt al sinds jaren de jongerenmarkt ingedeeld op basis van life-stages:

" bij de kids (4-8) staat het gezin centraal. De ouders zijn de primaire communicatie doelgroep en om de "zeur-factor" te activeren wordt secundair ook gecommuniceerd met de kinderen;

" bij de tweens (9-15) staat de groep centraal. Hier worden merken niet alleen herkend, maar wordt voor het eerst merkvoorkeur gevormd. Het eigen besteedbare inkomen van deze groep is aanzienlijk en hun invloed op het bestedingspatroon van de ouders enorm;

" bij de young adults (16+) staat het individu centraal.

Marketing innovatie seminar

Deze segmentatie wordt niet alleen gedragen vanuit de VS. Ook in Nederland komt het begrip tweens steeds vaker voor en zijn er diverse partijen die al geruime tijd ervaring hebben met deze specifieke doelgroep. Kaboem, Keesie, Kidsweek, Millward Brown, NL Film en YamFM delen tijdens het seminar graag hun visie en cases.


Deelname aan het seminar kost 100 euro en inschrijven is mogelijk via www.kaboem.nl/zakelijk/tweensseminar.

Noot aan de redactie:

Wilt u aanwezig zijn bij dit seminar, stuur dan even een e-mail naar onderstaand adres

Voor meer informatie of beeldmateriaal:

Kaboem Media B.V., Gooimeer 3-30, 1411 DC Naarden

Martien Verdeuzeldonk, Managing Director.

e-mail m.verdeuzeldonk@kaboem.nl

telefoon : 035 672 10 00

zie ook http://www.kaboem.nl/meer-info-over-kaboem

wilt u rondkijken op www.kaboem.nl, log dan in met als bijnaam: bezoeker en wachtwoord: kindersite.

Deel: ' Tweens segmentatie marketing innovatie seminar '




Lees ook