Twintig nominaties voor Nederlandse Huisstijlprijs 1999

datum:7/7/99 12:15:00 PM

Twintig huisstijlen zijn genomineerd voor de Nederlandse Huisstijlprijs 1999, een bekroning de Grafische Cultuurstichting organiseert, met steun van Océ Nederland bv, het Gerrit Jan Thiemefonds en de BNO.

De jury moest 171 inzendingen beoordelen. De meeste nominaties betreffen huisstijlen van personen en organisaties die actief zijn op het gebied van kunst, vormgeving en cultuur: Armando Museum (ontwerp Opera Grafisch Ontwerpers), Berry Slok Grafisch Ontwerper BNO (eigen ontwerp), Diana Blok Photographer (UNA designers), Museum van Bommel van Dam Venlo (Bureau Van Gerven), Danskina (Gebroeders Silvestri), H en E Architecten bv (Berry Slok), Hazazah (Koeweiden Postma Associates), Meervaart (UNA), Erwin Olaf (Gebroeders Silvestri), architectenbureau Plaisir, Giljam, Jacobs, Sillem (Experimental Jetset), Projectorganisatie Kunstvakonderwijs (De Designpolitie), Rijksmuseum voor Volkenkunde (Opera Grafisch Ontwerpers), Speller Interieurarchitecten (Total Design Maastricht), The Stone Twins (eigen ontwerp), Gerrit Jan Thiemefonds (2D3D; hors concours) en Onno Vlaanderen Architecten bna (Beukers Scholma).

Volgens de Cultuurstichting betekent dit dat een opdrachtgever met verstand van of gevoel voor vormgeving een voordeel is bij de totstandkoming van een goede huisstijl. Andere huisstijlen die zijn genomineerd zijn de huisstijlen van Restaurant De Fusie Nijmegen (Beukers Scholma), Grafisch afwerkingsbedrijf & Staalboekenfabriek Haskerland bv (Samenwerkende Ontwerpers bv), Ministerie van Buitenlandse Zaken (Total Design Amsterdam bv) en Stichting Bijzonderwijs (De Designpolitie).

Het is in 1999 de derde keer dat de Nederlandse Huisstijlprijs wordt georganiseerd. De bekendmaking van de winnende huisstijl vindt plaats op donderdag 9 september a.s. in het Vormgevingsinstituut te Amsterdam. Op dat moment wordt ook een kleine expositie geopend en wordt de catalogus gepresenteerd.

Deel: ' Twintig nominaties voor Nederlandse Huisstijlprijs 1999 '