Ingezonden persbericht

Uitbreiding integratieaanbod MatrixOne vergroot waarde product collaboration
MatrixOne presenteert integratiearchitectuur met XML Exchange Services, Adaplets, Webdiensten, Webgebaseerde Point-to-Point integraties en meer dan 50 kant-en-klare integratiemodules

Amsterdam, 6 juni 2002 ? MatrixOne, toonaangevend leverancier van product collaboration-oplossingen voor bedrijfsketens, breidt haar integratiestrategie uit om eenvoudiger beheer van real-time productontwikkelings- en productontwerpinformatie mogelijk te maken. MatrixOne ondersteunt nu ook XML exchange services, Adaplets, webdiensten en webgebaseerde point-to-point integraties.

"Product collaboration is van nature sterk afhankelijk van een hoge graad van informatie, systeemintegratie en interoperabiliteit", zegt Tim Minahan, vice president of supply chain research van de Aberdeen Group. "Producten op de markt brengen vraagt vaak gelijktijdig gebruik van tools voor ontwerp, engineering, documentbeheer,
productdatabeheer, enterprise resource planning (ERP) en het bekijken van informatie. MatrixOne, een pionier op het gebied van product collaboration, heeft een flexibel interoperabiliteitsplatform gebouwd, verfijnd, en geïmplementeerd dat data-integratie,

-transformatie, en -uitwisseling mogelijk maakt binnen en tussen ondernemingen, hetgeen nodig is voor effectief productontwerp en
-ontwikkeling."

MatrixOne's integratiestrategie is gebaseerd op vijf concepten:
· Gelijktijdige toegang tot real-time data. Met elk van de vier integratiearchitecturen van MatrixOne krijgen gebruikers toegang tot informatie die zich bevindt in het eMatrix-platform, de toepassingen van MatrixOne's Value Chain Portfolio of in zelfgebouwde toepassingen. Hierdoor kunnen ondernemingen in real time samenwerken op het gebied van productontwerp en ---ontwikkeling met internationaal verspreide ketens van werknemers, leveranciers, klanten en partners en beschikt iedere deelnemer aan het proces altijd over de laatste informatie.

· Beschikbaarheid van gelaagde beveiliging en procesweergave in zowel de integratielogica, het eMatrix-platform en de objectweergaveservices.
· Het gebruik van standaarden als OAGIS, SOAP, UDDI, RosettaNet, ebXML, en JMS.

· De mogelijkheid om integratiestrategieën achter firewalls en over verschillende infrastructuren te implementeren om informatie-uitwisseling binnen complete bedrijfsketens te faciliteren.

· De flexibiliteit om MatrixOne-oplossingen eenvoudig te configureren en uit te breiden.

In aanvulling op de meer dan 50 bestaande kant-en-klare integraties, biedt MatrixOne vier integratiearchitecturen:

· XML exchange services: De XML exchange services van MatrixOne faciliteren communicatie van XML-data via standaarden als OAGIS en RossettaNet.

· Adaplets: De door MatrixOne ontwikkelde Adaplet-technologie biedt ongeëvenaarde toegang tot informatie die opgeslagen is in andere systemen.
· Point-to-Point integraties: Point-to-Point integraties zijn eenvoudig te beheren, robuust en maken de integratie van standaardtoepassingen met webgebaseerde applicaties mogelijk.

· Web Services: MatrixOne-webdiensten stellen klanten in staat om zakelijke content en processen te publiceren via de eMatrix Web Services Interface (WSI).

Voor een volledig overzicht van de 50 kant-en-klare integratiemodules, zie http://www.matrixone.com/products/integrationproductspackaged.html

Voor een volledig overzicht van MatrixOne's integratiestrategieën en de daarbij behorende oplossingen en architecturen, zie http://www.matrixone.com/products/integrationproducts.html

Over MatrixOne (Nasdaq: MONE)
MatrixOne maakt on line samenwerking mogelijk in wereldwijde bedrijfsketens en biedt veilige toegang tot onafhankelijke handelsgemeenschappen in besloten en openbare elektronische marktplaatsen. MatrixOne helpt klanten de juiste producten snel op de markt te brengen en heeft wereldwijd meer dan 575 klanten. Onder andere General Electric, John Deere, Procter & Gamble, Nokia, Siemens, JDS Uniphase en Honda. Het hoofdkantoor van MatrixOne bevindt zich in Westford, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa en Azië en distributeurs in Zuid-Amerika en Australië. Bezoek www.matrixone.com voor meer informatie.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
MatrixOne, Jacqueline Wildenburg, telefoon: 020-301 09 30, e-mail: jacqueline.wildenburg@matrixone.com
Of Bennis Porter Novelli, Berith Selling, telefoon: 020-543 76 00, e-mail: bselling@bennispn.nl

Deel: ' Uitbreiding integratieaanbod MatrixOne vergroot waarde product colla.. '