Uitbreiding MCI WorldCom's Amsterdam City Netwerk realiseert aansluiting van o.a. Cisco Systems, Twinning Networks en Stream International

Amsterdam, 1 februari 1999 - MCI WorldCom zal de komende maanden haar Amsterdam City Netwerk uitbreiden naar het Amsterdam Science Park ('Silicon Polder'), Amsterdam-Sloterdijk en Amstelveen. Met deze verbinding worden deze belangrijke bedrijvengebieden aangesloten op het snelle Metropolitan Area Network (MAN) van MCI WorldCom in de regio Amsterdam. Deze is verbonden aan het snelle pan-Europese 'Ulysses' glasvezelnetwerk van MCI WorldCom, dat de MANs van verschillende grote Europese steden met elkaar en met de VS verbindt.

Deze week zijn de graafwerkzaamheden gestart voor de uitbreiding naar het Amsterdam Science Park in Watergraafsmeer - ook bekend als 'Silicon Polder'. In dit gebied vestigen zich momenteel vele nieuwe, ICT-gerichte ondernemingen. Tevens is hier het eerste Twinning Center gevestigd, dat startende ondernemers in de ICT-branche bedrijfsruimte biedt met geavanceerde communicatiefaciliteiten. Deze uitbreiding zal naar verwachting in de loop van februari voltooid zijn. UUNET, een dochteronderneming van MCI WorldCom bedient veel internationaal opererende bedrijven die in het Science Park zijn gevestigd, met Internetdiensten.

Een ander snel groeiend bedrijvengebied, Teleport, bevindt zich in Amsterdam-Sloterdijk. Hier zijn vele telecommunicatiebedrijven en call centers gevestigd, en MCI WorldCom zal onder andere Cisco Systems en Stream International direct aansluiten op de nieuwe verbinding. Op 1 februari vangen de graafwerkzaamheden voor deze uitbreiding aan, die medio 1999 voltooid zal zijn.

In november van vorig jaar is gestart met de werkzaamheden voor de verbinding van Amstelveen met het Amsterdam City Netwerk. Amstelveen kent inmiddels een dichte concentratie van internationale reclame-bureau's, mediabedrijven en multinationals, hetgeen snelle communicatieverbindingen vereist. Deze verbinding zal dit voorjaar gerealiseerd zijn.

Over MCI WorldCom
MCI WorldCom is een wereldwijd opererende telecommunicatieonderneming. Met vertegenwoordigingen in vijfenzestig landen, is MCI WorldCom een vooraanstaand leverancier van een uitgebreide reeks, volledig geïntegreerde lokale, interlokale en internationale telecommunicatie- en Internetdiensten. Onderdeel van MCI WorldCom is onder andere UUNET Technologies, Inc. Dit is een internationaal opererende Internet service provider met meer dan 1.000 'Points-of-Presence' (POP's) in de Verenigde Staten, Canada, Europa en de regio Azië-Pacific. MCI WorldCom staat genoteerd aan NASDAQ. De hoofdvestiging van MCI WorldCom Nederland bevindt zich in Amsterdam. Daarnaast heeft MCI WorldCom vestigingen in Rotterdam en Utrecht.

Deel: ' Uitbreiding MCI WorldCom's Amsterdam City Netwerk '