Orchestream kondigt uitbreidingen aan van
Enterprise Edition Policy Management Software

Amsterdam, 6 april 2000 - Orchestream, leverancier van software voor IP-service-activation, heeft vandaag diverse uitbreidingen aangekondigd voor zijn Enterprise Edition-software, de bekroonde technologie waarmee prestaties van applicaties op IP-Wide Area Networks (WAN's) worden gewaarborgd. Het bedrijf komt daarnaast met de volgende drie aankondigingen.

Allereerst meldt het bedrijf dat Toys "R" Us, 's werelds grootste warenhuis voor kinderen, gezinnen en amusement, met succes tests met Orchestream's Enterprise Edition-software heeft uitgevoerd.

"Door het uitgebreid inzetten van nieuwe applicaties voor gastenservice, Internet-toegang en e-mail in al onze 1100 winkels, kunnen onze partners grote hoeveelheden data op hun lokale netwerken binnenhalen", zo zegt Paul Pansini, directeur data voice network systems voor Toys "R" Us. "Met behulp van Orchestream Enterprise kunnen we deze applicaties beheren via ons WAN, ten behoeve van een consistente responstijd voor kritische bedrijfsapplicaties. Ondertussen kunnen we onze partners gewoon van andere service-applicaties blijven voorzien zonder dat we onze winkels meer bandbreedte moeten geven."

De tweede aankondiging van Orchestream betreft de introductie van de Nortel Networks (Bay) Device Driver. Hiermee wil Orchestream een nog grotere groep in lijn met de door het bedrijf gehanteerde multi-vendor strategie bereiken. Orchestream heeft altijd alles in het werk gesteld om tot softwareoplossingen te komen die niet alleen kunnen worden aangepast aan netwerken van elke mogelijke grootte, maar ook om producten van tal van leveranciers in te zetten en deze op een effectieve manier te beheren", aldus Ashley Ward, CEO van Orchestream. "De belangrijkste reden waarom Orchestream twee onderscheidingen in de wacht heeft gesleept is omdat we in alle opzichten multi-vendor zijn. Deze introductie van Nortel Networks ondersteuning onderstreept nog eens onze leveranciersneutrale visie."

De derde aankondiging is dat Orchestream als eerste bedrijf de Software Development Kit van Intel Corporation in licentie neemt voor het eigen Common Open Policy System (COPS) met het Resource Reservation Protocol (RSVP). Het bedrijf meldt dat in de loop van dit kalenderjaar de Orchestream-producten ondersteuning zullen bieden voor RSVP COPS. Ward: "Daardoor kan Orchestream-software gebruikmaken van QoS-functies in Windows
2000. De ondersteuning van COPS is met name op de langere termijn belangrijk voor onze klanten. Iedereen verwacht dat dit de standaard gaat worden, maar het wordt nog steeds niet algemeen toegepast. Wij zijn er klaar voor wanneer onze klanten het nodig hebben."

Profiel van Orchestream
Orchestream werd opgericht met als oogmerk het leveren van een volledige productreeks voor IP-service-activation, om zo in te kunnen spelen op de behoeften van een steeds meer op IP gerichte wereld. Op IP-netwerken worden de meest uiteenlopende services geïmplementeerd, zoals voor e-commerce, spraak, video en applicatie-services. Om de grote hoeveelheden data die zo typerend zijn voor het huidige netwerkverkeer effectief te kunnen afhandelen zijn er dan ook geavanceerde tools voor policymanagement nodig.
Orchestream levert een uitgebreide reeks software voor service-activation en policymanagement die zorgdraagt voor de tijdige implementatie en invulling van IP-services, en zo wereldwijd zorgt voor een effectief beheer van betrouwbare serviceniveaus op zowel openbare als besloten WAN's.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken op www.orchestream.com.

Profiel van Toys "R" Us
Toys "R" Us, wereldwijd toonaangevend als het gaat om het leveren van producten voor kinderen, gezinnen en amusement, heeft 1.544 winkels. 710 speelgoedwinkels in de Verenigde Staten, en 454 daarbuiten, waaronder ook franchisewinkels. 205 Kids "R" Us kinderkledingzaken, 130 Babies "R" Us- winkels en 45 Imaginarium-winkels. Het bedrijf biedt zijn producten ook via Internet aan, op www.toysrus.com en www.imaginarium.com. Bovendien heeft Toys "R" Us een postorderservice.

Profiel van de Intel Corporation
Intel, de grootste producent van chips ter wereld, is ook een toonaangevende producent van computer-, netwerk- en communicatieproducten. Aanvullende informatie over Intel is te vinden op www.intel.com.
Contactpersonen:
Dennis Doodeman Sarah West