Uitgeverij Mosae Libro: Spanning en glamour in de baggerwereld

MAASTRICHT, 20141119 -- Zaterdag 22 november 2014 verschijnt het nieuwe boek 'Vals glazuur' van Henri van Nieuwenborgh (Affligem), uitgegeven door Mosae Libro te Maastricht. Dit spannende vervolg op het succesdebuut De Bankier bevestigt Van Nieuwenborgh als meeslepende verhalenverteller. Ditmaal in een setting van glamour in de baggerwereld waarbij corruptie, chantage en onverwachte spelingen van het lot de façade van een roemrijke familie laten afbrokkelen.

Vals glazuur vertelt het verhaal over de broers William en Edmond Claeys die samen een succesvol baggerbedrijf met internationale contracten leiden. De familie Claeys is hecht en kan bogen op een gegoede reputatie in de gemeente waar beide broers met hun gezin wonen.

De kinderen van de broers variëren van ideale opvolger tot zorgenkindje en van een nicht waarnaar opgekeken wordt tot een labiele broer en een roekeloze broer. Daarnaast verschijnt een femme fatale ten tonele bij Edmond, met een vertroebelde blik aan het hoofd van de familie als gevolg. Aantijgingen van corruptie, chantage en onverwachte spelingen van het lot worden hieraan toegevoegd en de smetteloze façade van deze roemrijke familie begint langzaam maar zeker af te brokkelen. “Vals glazuur was het allemaal geweest.”

Titel: Vals glazuur
Auteur: Henri Van Nieuwenborgh
ISBN 978 90 8666 334 7
320 pagina’s paperback
Prijs € 19,90

Verkrijgbaar via valsglazuur.be en de betere boekhandel

Over de auteur
Henri Van Nieuwenborgh is geboren in Aalst in 1951 en sinds 1978 woonachtig in Affligem.
Lees meer over de auteur op de website.

Deel: ' Uitgeverij Mosae Libro Spanning en glamour in de baggerwereld '