Uitreiking Beeldend Gesproken Kunstprijs in de Hallen in Amsterdam

AMSTERDAM, 20141119 -- Op zaterdag 29 november om 17.00 uur wordt voor de vierde keer de Beeldend Gesproken Kunstprijs uitgereikt. De uitreiking van deze speciale prijs en de opening van bijbehorende tentoonstelling vinden plaats in de galerie van Beeldend Gesproken in de Hallen in Amsterdam.

Deze kunstprijs is dé nationale stimuleringsprijs voor professionele kunstenaars met een psychiatrische achtergrond. De prijs, voor het eerst uitgereikt in 2005, is uniek in Nederland. De Beeldend Gesproken Kunstprijs staat open voor alle disciplines in de beeldende kunst (met uitzondering van video- en performancekunst).

De jury van 2014 bestaat uit:

• Elvira van Eijl – kunsthistorica, curator, docent ArtEZ hogeschool voor de kunsten

• Marina Raymakers - adviseur Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed

• Esther Vossen - adviseur Mondriaan Fonds, curator Vijfde Seizoen, art consultant Altrecht

• Malou ten Voorde - beeldend kunstenaar

De tentoonstelling laat het werk van de winnaar zien maar toont ook een brede selectie van alle inzendingen en is tot en met 27 december 2014 te zien in de galerie van Beeldend Gesproken.   U bent van harte uitgenodigd voor de prijsuitreiking op zaterdag 29 november 2014 om 17.00 uur, Hannie Dankbaarpassage 23, de Hallen in Amsterdam West.    Kunstuitleen | galerie Beeldend Gesproken in hotspot de Hallen in Amsterdam is het enige bedrijf in Nederland dat professionele kunstenaars met een psychiatrische achtergrond een plek biedt om hun werk ten toon te stellen, te verhuren en te verkopen. Daarnaast biedt het een podium voor activiteiten op het gebied van kunst en cultuur. De meeste kunstenaars hebben een kunstacademie of een andere kunstvakopleiding gevolgd. Sommigen zijn autodidact. Alle kunstenaars hebben een eigen signatuur en zijn actief in hun vak. De kunstenaars komen uit het hele land en hebben verschillende culturele achtergronden. Bekijk hun CV's op onze website.

Noot voor redacties:

Deel: ' Uitreiking Beeldend Gesproken Kunstprijs in de Hallen in Amsterdam '