Gemeente Rijswijk

Uitreiking Rijswijkse Sportprijs

Rijswijk, 12 april 1999

De wethouder van sportzaken, de heer D. Jense, zal op donderdag 15 april as. de Rijswijkse sportprijzen uitreiken. De prijsuitreiking vindt plaats in de hal van het Rijswijkse gemeentehuis. De bijeenkomst vangt aan om 19.30 uur. Omstreeks 20.00 uur zal wethouder Jense de prijswinnaars bekend maken.
De Rijswijkse sportprijs kent drie categorieën, te weten: senioren, jeugd en instellingen. De inwoners van Rijswijk en meer in het bijzonder de sportverenigingen in Rijswijk konden tot het eind van de vorige maand kandidaten voor een of meer categorieën aanmelden bij de gemeente. Voor elk van de categorieën zijn uit de binnengekomen aanmeldingen door een deskundige jury genomineerden geselecteerd. Het ging hierbij om sportprestaties geleverd in 1998.

De jury, bestaande uit de wethouder sportzaken, een vertegenwoordiger van de sportpers en het hoofd van de gemeentelijke afdeling Welzijn, Sport en Recreatie, heeft de volgende sporters en instellingen genomineerd:

In de categorie senioren:

* volleybalvereniging Inter Rijswijk;

* herenteam van bowlingvereniging R.B.B.V. De Vlietstreek;
* senioren team 1 van korfbalvereniging Refleks.

In de categorie jeugd:

* 1ste mixed jeugdteam van tennisvereniging LTC Vredenburch;
* Robert en Sander Houdijk van handbalvereniging Hercules;
* Miranda Vierling van wielervereniging de Spartaan.

In de categorie instellingen:

* schoolsportcommissie Rijswijk;

* Hooge Wier Adviesgroep -

Zoals gezegd kent de Rijswijkse Sportprijs drie categorieën. Bij de categorie senioren gaat het om een aansprekende prestatie van een team of individuele sporter op regionaal, landelijk of internationaal niveau.
In de categorie jeugd is sprake van een stimuleringsprijs voor de aankomende jonge (top)sporter. De laatste categorie richt zich op instellingen die in 1998 een substantiële bijdrage hebben geleverd binnen de Rijswijkse sportwereld.

Iedere in het onderwerp geïnteresseerde Rijswijker is op donderdagavond 15 april as. van harte welkom om de prijsuitreiking in de hal van het Rijswijkse stadhuis bij te wonen.

Afdeling Bestuursondersteuning en Voorlichting. © 1997 Gemeente Rijswijk. Alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Uitreiking Rijswijkse Sportprijs '