Cap Gemini

Utrecht 06 juli 1999

Uitstekende halfjaarresultaten Cap Gemini N.V. Voorlopige cijfers eerste helft 1999

De voorlopige cijfers van Cap Gemini N.V. over de eerste helft van 1999 laten een sterke groei van 34,7% van de nettowinst zien tot euro 42,7 miljoen vergeleken met euro 31,7 miljoen in de eerste helft van 1998. Het bedrijfsresultaat stijgt met 34,4% tot euro 64,4 miljoen (eerste helft 1998 euro 47,9 miljoen). De omzet stijgt met 20,6% tot euro 374,1 miljoen (eerste helft 1998 euro 310,3 miljoen).

In bovengenoemde geconsolideerde cijfers is ook het effect meegenomen van de overnames van Bortiboll Communications B.V. en AIHM in de tweede helft van 1998 en ACCU, Twinsoft Nederland en Twinsoft België in de eerste helft van 1999. Zonder deze overnames zou de groei van de nettowinst 33,4% hebben bedragen en de omzet zou met 16,4% zijn gestegen.

De winst per aandeel (euro 1,00) stijgt met 35,1% vergeleken met de eerste helft van 1998 (euro 0,74).

Het aantal medewerkers per 30 juni 1999 bedraagt 7.330, een stijging van 14,3% ten opzichte van de stand per 30 juni 1998. Het gemiddeld aantal medewerkers (7.124) laat een stijging van 16,1% zien ten opzichte van het gemiddeld aantal medewerkers in de eerste helft van 1998. Het 12 maanden voortschrijdend verlooppercentage per 30 juni 1999 was vrijwel gelijk aan dat per 31 december 1998 (15,4%).

De directie verwacht dat de trend in de groei van de omzet over de eerste helft van het jaar zich over het gehele jaar zal voortzetten. Tevens verwacht de directie dat de bedrijfsresultaatmarge over het hele jaar in ieder geval in lijn zal zijn met de marge die over heel 1998 (17,9%) behaald werd. In augustus zal Cap Gemini N.V. haar definitieve resultaten over de eerste zes maanden van 1999 publiceren. Cap Gemini

Cap Gemini N.V. is een professionele dienstverlener in de markt voor management consulting en informatietechnologie. Met een omzet van ruim 1,43 miljard gulden in 1998 en 7.000 medewerkers heeft het bedrijf een leidinggevende positie in de Benelux. Cap Gemini N.V. maakt deel uit van de internationale Cap Gemini Group, die in 1998 een omzet behaalde van 25,9 miljard FF en 40.000 medewerkers telt. Meer informatie over Cap Gemini is te vinden op www.capgemini.nl

Cap Gemini
Bart Sikking