NIEUWSBERICHT 18 januari 1999
Unilever koopt Chinees ijsbedrijf

Unilever neemt Mountain Cream over, het Chinese ijsbedrijf van A.S. Watson. De overnameprijs wordt niet bekendgemaakt. De transactie, die bedrijven in Shanghai, Hongkong en Guangzhou omvat, vormt een verdere versterking van de marktpositie van Unilever in China.

Mountain Cream is marktleider in Shanghai en een sterke nummer twee in Hongkong en het zuidelijk deel van het Chinese vasteland. De omzet bedraagt ruim 38 miljoen Euro (fl. 85 miljoen, US$45 miljoen). Een fabriek in Guangzhou en het eigendom van het merk Dreyers in Hongkong en op het Chinese vasteland zijn inbegrepen in de transactie.

Het is de bedoeling dat Mountain Cream haar huidige succesvolle activiteiten op het Chinese vasteland voortzet als onderdeel van Wall's China. In Hongkong, waar Unilever geen ijsbedrijf heeft, zullen zowel Mountain Cream als Dreyers vallen onder Unilever Hongkong.

Wall's, Unilevers Chinese ijsbedrijf, werd opgericht in 1994 en heeft haar werkterrein met succes uitgebreid tot 70 steden in het hele land. Wall's is gevestigd in Beijing, telt 600 medewerkers en heeft fabrieken in Beijing en bij Shanghai. Zij produceert onder merknamen als Magnum, Cornetto, PaddlePop en Calippo.

Verwacht wordt dat de transactie binnen circa vier weken wordt afgerond.

Deel: ' Unilever koopt Chinees ijsbedrijf '