Unilever

NEWS RELEASE 25 mei 1999
Unilever koopt Chinese theefabriek

Unilever China is van plan de fabriek en de merken te kopen van de Beijing Tea Processing Factory (BTPF), producent van Jing Hua thee. Financiële details worden niet bekendgemaakt. De acquisitie is onderdeel van Unilevers strategie haar activiteiten op het gebied van voedingsmiddelen en dranken in China te versterken. Unilever kocht vorig jaar Shanghai Huanan Laocai Food Industrial Co. Ltd., producent van Lao Cai sojasaus.

BTPF is een staatsmaatschappij die het merk Jing Hua heeft opgebouwd tot haar huidige toonaangevende positie in jasmijnthee in Beijing, met een grote naamsbekendheid en een uitstekende distributie. Het bedrijf biedt op het fabrieksterrein in Beijing werk aan circa 235 mensen. De vakkennis van de lokale medewerkers op het gebied van Chinese thee en Unilevers wereldwijde expertise op het gebied van zwarte thee vormen een uitstekend fundament om het bedrijf buiten de bestaande basis in Beijing uit te breiden.

De betrokken autoriteiten zijn ingelicht en nadere mededelingen zullen volgen nadat toestemming is verkregen en de transactie is afgerond.

Unilever begon 76 jaar geleden met haar activiteiten in China. Op het gebied van voedingsmiddelen zijn momenteel Wall's/Mountain Cream consumptie-ijs, Lipton zwarte thee en Lao Cai sojasaus op de markt. De producten op het gebied van persoonlijke en huishoudelijke verzorging omvatten onder meer toonaangevende merken als Omo, Lux, Hazeline, Pond's en Zhong Hua.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-office.rotterdam@unilever.com