Unilever

Unilever sponsort marketingleerstoel bij INSEAD 10 februari 2000

Unilever heeft vandaag haar marketingbasis verder versterkt door het oprichten van een nieuwe Marketingleerstoel bij INSEAD, het European Institute for Business Administration in Fontainebleau, Frankrijk.

De leerstoel zal in eerste instantie worden bekleed door Professor Marcel Corstjens, die vandaag werd geïnaugureerd. Het is de bedoeling te komen tot een permanente Unilever Leerstoel voor Marketing bij INSEAD.

Marketing is een van de sterke kanten van Unilever. Het bedrijf is ervan overtuigd dat de interactie tussen marketingpraktijk en marketingtheorie nieuwe ontwikkelingen zal stimuleren. Unilever zoekt voortdurend naar wegen om haar marketingbasis te versterken en zo de praktische ervaring die binnen het bedrijf al aanwezig is, aan te vullen.

Antony Burgmans, bestuursvoorzitter van Unilever, zei tijdens de inauguratieplechtig-heid dat INSEAD en Unilever verschillende gezamenlijke interesses delen. In de eerste plaats brengt deze stoel twee invloedrijke instituten met een gemeenschappelijk Europees erfgoed bijeen in een strategische verbintenis van kennis en ideëen die werkelijk wereldomvattend is, aldus Burgmans. In de tweede plaats delen wij de doelstelling ons inzicht in marketing voortdurend te vergroten.

Burgmans zei dat de kracht en veelzijdigheid van INSEAD als academische instelling, in combinatie met Unilevers diepgaande kennis van de consument overal ter wereld, een formidabele alliantie vormen die de discussie over marketing verder kan ontwikkelen en leiden.

Unilever realiseert zich dat voortdurende stimulering van veelzijdig talent binnen de onderneming nodig is om de professionele aanpak van haar merken, klanten en technologie te waarborgen. Samenwerkingsverbanden met vooraanstaande academies zoals INSEAD bieden de mogelijkheid dichter bij de leiders van de toekomst te komen. Via deze nieuwe leerstoel wil Unilever een beter beeld geven van de uitdagingen en mogelijkheden op het gebied van marketing binnen een bedrijf als Unilever.

Het programma van de Marketingleerstoel zal samen met INSEAD worden ontwikkeld. Groei en focus op sterke merken zullen belangrijke themas vormen.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-office.rotterdam@unilever.com