Unilever

Unilever start nieuw bedrijf om verder te groeien in wereldwijde markt voor luxe cosmetica
07 maart 2000

Unilever heeft vandaag de start van een nieuw bedrijf aangekondigd,Unilever Cosmetics International, waarmee zij haar wereldwijde portefeuille luxe cosmetica- en parfummerken wil uitbreiden.

"Overal ter wereld groeit de vraag naar luxe parfums en cosmeticaproducten," aldus Charles B. Strauss, president van Unilevers Business Group Huishoudelijke en Persoonlijke Verzorging - Noord-Amerika, "en om de wensen van de consument goed te kennen en hierop adequaat te reageren, moet Unilever slagvaardig handelen. De oprichting van Unilever Cosmetics International is een duidelijk bewijs van de grote waarde die Unilever aan deze categorie toekent. Wij willen Unilevers portefeuille van wereldwijde merken snel uitbreiden om zo wereldwijd in alle belangrijke markten een leidende positie te bereiken."

Paulanne Mancuso, momenteel president en CEO van Unilevers Calvin Klein Cosmetics Company (CKCC), wordt president en CEO van Unilever Cosmetics International. Het hoofdkantoor van het nieuwe bedrijf is gevestigd in New York City.

Unilever Cosmetics International bestaat uit twee afzonderlijke afdelingen: Calvin Klein Cosmetics, dat als aparte eenheid blijft optreden en haar eigen productontwikkeling en marketing- en verkooporganisatie behoudt, en een nieuwe eenheid, Unilever Prestige, die zich zal richten op de ontwikkeling van parfums en cosmeticamerken. Sheila Cutner, momenteel senior vice-president Global Marketing & Communications bij CKCC, is benoemd tot president van Calvin Klein Cosmetics. Laura Lee Miller, momenteel senior vice-president Strategic Planning Prestige en Business Development, Unilever Huishoudelijke en Persoonlijke Verzorging Noord Amerika, wordt president van Unilever Prestige. De eerste stap van de nieuwe eenheid Unilever Prestige,zoals onlangs aangekondigd, wordt het ontwikkelen en op de markt brengen van parfum- en cosmeticaproducten onder de merknaam Nautica.

"Dit jaar is onze strategie gericht op intensieve groei en innovatie. De lancering van Nautica, een nieuw parfum, maakt hiervan deel uit. Daarnaast zal ons succesvolle bedrijf Calvin Klein een extra impuls krijgen door de introductie van een complete kleurencosmeticalijn en door het op de markt brengen van een nieuw Calvin Klein parfum," aldus Mancuso.

Op dit moment zijn er geen nieuwe licentieovereenkomsten, maar op korte termijn volgen nadere mededelingen.

Unilever verkoopt ook wereldwijd luxe parfums en cosmetica via haar bedrijf Elizabeth Arden Company. De activiteiten van Elizabeth Arden blijven onveranderd. Naast het merk Elizabeth Arden verkoopt Elizabeth Arden Company ook een aanzienlijke reeks van luxe parfumartikelen Cerruti, Chloé, Fabergé, Lagerfeld, Scherrer, Elizabeth Taylor en Valentino.

Persdienst Unilever Rotterdam

Email: press-office.rotterdam@unilever.com