Gezamenlijk Persbericht

UNISYS EN DATAMETRICS ONDERTEKENEN E-BUSINESS OVEREENKOMST

Unisys Corporation en Datametrics Systems Corporation hebben een overeenkomst gesloten waarbij Unisys het performance management product van Datametrics Systems ‘Viewpoint’ wereldwijd aan haar klanten gaat verkopen. De producten worden zowel direct verkocht, als samen met Unisys e-@ction Solutions. Unisys zal de Viewpoint software ook inzetten voor het beheren van haar eigen de e-business infrastructuur.

Viewpoint is software die veelvuldig wordt verkocht voor het beheren van e-business toepassingen, met name voor het pro-actief beheer van multi-tier applicatie omgevingen. De software verzamelt data van heterogene omgevingen (cross platform), besturingssystemen, databanken en applicaties en analyseert deze verscheidenheid aan informatie alsof dit één enkele geïntegreerde entiteit is. De krachtige correlatie capaciteiten van Viewpoint maakt het voor ondernemingen mogelijk om pro-actief belangrijke indicatoren te identificeren en te beheren. Het kan daarbij gaan om indicatoren die potentiële problemen in e-business service niveaus en geleverde prestaties onderscheidt. Met het gebruik van Viewpoint kunnen managers totale e-commerce uitvoeringen optimaliseren om vooruit te lopen op mogelijke negatieve invloeden.

Kevin McHugh van de Unisys ClearPath groep: “Datametrics Systems biedt onze relaties software oplossingen voor de uitvoering en planning van toepassingen op het gebied van het elektronisch zakendoen. Veel van onze gebruikers beschikken al over Datametrics producten. Deze overeenkomst stelt ons in staat Datametrics Systems Viewpoint producten te integreren in Unisys e-@ction Solutions voor onze gebruikers en partners.”

Henry C. Harris, president van Datametrics Systems Nederland stelt: “We zijn zeer verheugd dat Unisys met haar bewezen expertise in en ervaring met e-business nu ook voor Viewpoint heeft gekozen om op die wijze de hoogste service niveaus voor haar klanten te kunnen bieden. De overeenkomst laat Viewpoint’s superioriteit zien in het beheren van e-business toepassingen. Het is een belangrijke stap in onze strategie om samenwerkingsverbanden met partners te vormen om zodoende zowel het indirect kanaal als de vraag naar onze producten uit te breiden.

De overeenkomst impliceert eveneens de scholing van Unisys medewerkers en de wereldwijde verkoop en ondersteuning van de Datametrics Systems producten op de totale Unisys e-@ction Enterprise Servers, inclusief de op Intel gebaseerde servers draaiende onder Microsoft Windows 2000, UnixWare en de Unisys e-@ction ClearPath Enterprise Servers. De beide bedrijven zullen de activiteiten op het gebied van verkoop en ondersteuning coördineren via het Internet. De overeenkomst geldt voor drie jaar en Datametrics Systems verwacht dat de eerste inkomsten van het contract in het derde kwartaal van dit boekjaar zichtbaar zullen worden.

Unisys Corporation
Unisys is een bedrijf met 36.000 werknemers en klanten in zo’n 100 landen die worden ondersteund met oplossingen voor e-business. Zij voorziet haar relaties met IT-technologie en de technologie om de uitdagingen van e-commerce beter te kunnen benutten. Unisys integreert en levert de oplossingen, services, platforms en netwerk infrastructuren aan bedrijven en overheden om die organisaties met succes aan te passen aan de uitdagingen van deze nieuwe markt. Het bedrijf beschikt over een breed gevulde portfolio van Unisys e-@ction Solutions voor E- Business. Deze portfolio is gebaseerd netwerk services, outsourcing, systeem integratie, verkoop en ondersteuning gekoppeld aan enterprise-class servers en gerelateerde technologieën in de diverse verticale markten.
De primaire verticale markten bedient Unisys wereldwijd inclusief financiële service, transport, communicatie, publieke -en commerciële sectoren, evenals de openbare sector inclusief de overheid. Unisys heeft zijn hoofdkantoor in Blue Bell, Pennsylvennia, in de omgeving van Philadelphia. Voor meer informatie omtrent het bedrijf bezoek de website www.unisys.com.

Datametrics Systems
Datametrics Systems levert multi-platform software en diensten om bedrijfskritische systemen, databases en applicaties optimaal te laten presteren. Datametrics is vooraanstaand leverancier op het gebied van ontwikkeling en verkoop van software voor automatische correlatie, prestatie- en capaciteitsbeheer. Datametrics levert haar software-oplossingen sinds 1980 in meer dan vijfentwintig landen en is beursgenoteerd onder de moedermaatschappij Zitel Corporation (NASDAQ:ZITL). Website: www.datametrics.nl.

Deel: ' Unisys en Datametrics ondertekenen e-business overeenkomst '