Unisys en Siebel bieden wereldwijd oplossingen voor CRM en kennismanagement

Amsterdam, 9 november 1999 - Unisys Corporation en Siebel Systems gaan wereldwijd samenwerken op het terrein van oplossingen voor customer relationship management (CRM) en kennismanagement. Dit is vastgelegd in een strategische partnerovereenkomst gericht op gezamenlijke marketing, verkoop en ontwikkeling.

Unisys en Siebel bieden samen een zeer complete front-office oplossing voor e-business. Dit dankzij de combinatie van de Web-enabled Front Office Applications van Siebel, de uitgebreide dienstverlening van Unisys op het gebied van business consultancy, outsourcing en implementatie en de Unisys e-@ction Enterprise Servers onder Windows NT. De applicaties van Siebel helpen ondernemingen de effectiviteit van hun verkoop-, marketing-, e-business- en klantenservice-activiteiten te vergroten. Dit zijn activiteiten die via verschillende kanalen plaatsvinden: Internet, call-centers, directe verkoop, field service en distributiepartners. De gecombineerde oplossingen van Unisys en Siebel zijn naadloos in te passen in bestaande architecturen.

Het Siebel Systems Global Strategic Partnership is een belangrijk onderdeel van de unieke aanpak van Unisys voor CRM. Deze aanpak richt zich op de integratie van de traditioneel gescheiden werelden van de call centers, sales force automation, datamarts voor klantgegevens, klantloyaliteitssytemen, klantwaarde-analyse en Web-enablement. Binnen deze allesomvattende aanpak ligt de nadruk op best practices, het customer loyalty management en organisatorisch change management van bedrijven en maakt optimaal gebruik van de kennis en vaardigheden binnen de Unisys Software Integration Factory.

Als onderdeel van de overeenkomst zal Siebel Unisys-medewerkers opleiden tot Siebel Certified Consultants en wordt Unisys de preferred Application Service Provider voor Latijns-Amerika, Zuid-Amerika, het Caribisch Gebied, Zuid-Afrika, Australie, Nieuw-Zeeland, en Azie (met uitzondering van Japan). Unisys gaat de Sales Enterprise van Siebel ook intern toepassen voor de automatisering van haar eigen verkoopapparaat. Het doel is de eigen effectiviteit verder te verhogen door de continue beschikbaarheid van wereldwijd consistente informatie over klanten en nieuwe groeikansen.

Siebel Systems
Siebel Systems is een vooraanstaand leverancier van Web-gebaseerde front-office software en levert een geintegreerde familie van verkoop-, marketing- en klantenservice-applicaties. Siebel levert softwaresystemen voor rechtstreekse verkoop, klantenservice, telesales, telemarketing, field service, resellers en e-business. De systemen van Siebel zijn geschikt voor zowel kleine, middelgrote als grote ondernemingen. Meer informatie over Siebel is te vinden op www.siebel.com.

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van Electronic Business-oplossingen. Met ruim 35.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de Internet-economie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerk-infrastructuren, die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen via het Internet. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor Electronic Business. Deze oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiele services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: http://www.unisys.com of http://www.unisys.nl.
Beleggersinformatie is te vinden op http://www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie of illustratiemateriaal:
Unisys Nederland NV
Erwin Zijlstra, Country Communications Manager