Ingezonden persbericht

Unisys en SpeechWorks leveren op open standaarden gebaseerde spraakoplossing

Schiphol-Rijk, 16 oktober 2001 - Unisys gaat de OpenSpeech Recognizer, een op open standaarden gebaseerde spraakoplossing van SpeechWork International, integreren in de Unisys e-@ction Multimedia Value-Added Services. SpeechWorks is wereldwijd marktleider in spraakherkenning en Text-To-Speech-technologieën (TTS) en -diensten. OpenSpeech Recognizer is het eerste spraakherkenninginstrument dat is geoptimaliseerd voor VoiceXML, een steeds belangrijkere standaard voor spraakgeactiveerde diensten.

Met spraakherkenning kunnen bellers met hun stem navigeren door boodschappen, het adresboek en internetcontent, zonder gebruik te hoeven maken van toetsenbord of druktoetsen op de telefoon. Service providers kunnen op basis van spraakherkenning unieke communicatiediensten als spraakportals, unified messaging en spraakgeactiveerd bellen snel inzetten. Met de kracht van op het netwerk gebaseerde spraakherkenning kunnen bellers elke telefoon, vast of draadloos, gebruiken om informatie op te roepen of transacties uit te voeren. Dit door simpelweg op natuurlijke toon te spreken. Spraakdiensten vervangen omslachtige druktoets-interfaces, die bellers verwarren en irriteren.

"De OpenSpeech Recognizer is geoptimaliseerd voor VoiceXML, die de Unisys-strategie om open spraakoplossingen te bieden aan klanten in de gehele wereld ondersteunt. Deze oplossingen zijn gebaseerd op schaalbare Unisys-platforms, onze ervaring met integratie en hoogwaardige componenten", zegt
Cees van Ypere, Directeur Nederland Unisys Global Communications Industry. "De Unisys Multimedia Value-Added Services zijn schaalbaar en kunnen duizenden bellers gelijktijdig ondersteunen. Ze worden wereldwijd ingezet door telecommunicatiebedrijven die tientallen miljoenen voicemail-gebruikers ondersteunen."

"Unisys integreert de OpenSpeech Recognizer in de veelgebruikte e-@ction MultiMedia Value-Added Services", zegt Steve Chambers, Vice-President Worldwide Marketing van SpeechWorks. "Dit is een belangrijke ondersteuning van de op standaarden gebaseerde productstrategie van SpeechWorks en onderstreept onze visie op de VoiceXML-standaard."

De Unisys Multimedia Value-Added Services (MVAS) is een oplossingenreeks die voice/fax-messaging, universal messaging, beldiensten, internettelefonie en andere messaging-services omvat. Gebruikers kunnen hiermee het aantal volledig afgehandelde telefoontjes vergroten, het abonneeverloop verlagen en omzetten verhogen. Unisys ondersteunt meer dan 100 miljoen voice/fax-mailboxen voor ruim 100 MVAS-klanten in 40 landen. Als onderdeel van de Unisys Natural Language Speech Solutions biedt het bedrijf aan meer dan 50.000 gebruikers professionele diensten om gesproken taalapplicaties te ontwerpen, te ontwikkelen en in te zetten.

Speechworks
Door de kracht van SpeechWorks-technologieën is de menselijke stem alles wat een beller nodig heeft voor directe toegang tot informatie en het uitvoeren van transacties via een vaste of mobiele telefoon. Wereldwijde innovators op het gebied van klantenservice, zoals Amtrak, Credit Suisse First Boston en de Internal Revenue Service benutten SpeechWorks-applicaties die klanten 24 uur per dag bedienen. SpeechWorks heeft ruim 100 partners en levert natuurlijke spraakherkenning, sprekerverificatie en Text-To-Speech-oplossingen (TTS) aan grote organisaties, telecommunicatiebedrijven en overheidsinstellingen in de hele wereld. Voor een beschrijving van producten, diensten en klantprogramma's, zoals de SpeechWorks Here Guarantee: www.speechworks.com.

Unisys
Unisys is een aanbieder van e-business-oplossingen. De medewerkers ondersteunen klanten in 100 landen bij de inzet van informatietechnologie om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de interneteconomie en uitdagingen het hoofd te bieden. De mensen van Unisys integreren en leveren oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen in dit nieuwe tijdperk. Unisys biedt een compleet portfolio van e-@ction-oplossingen voor e-business, gebaseerd op haar expertise op het gebied van oplossingen voor verticale industrieën, netwerkservices, outsourcing, systeemintegratie en merkonafhankelijk onderhoud. Daarnaast levert Unisys enterprise-class servers en de gerelateerde technologieën. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren, waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, publishing en overheid.

Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania, in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Schiphol-Rijk. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: http://www.unisys.com of http://www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op http://www.unisys.com/investor.

UNISYS
Erwin Zijlstra
Country Communications Manager Unisys Nederland
Tel: 020 - 5658647
Mob: 06 - 53821189
e-mail: erwin.zijlstra@nl.unisys.com

Deel: ' Unisys en SpeechWorks leveren spraakoplossing '




Lees ook