Unisys introduceert als eerste een op Intel-gebaseerde 8 way-server

Amsterdam, 27 mei 1999  Unisys komt als eerste met een 8 way-server met Intel- en Microsoft-technologie, Aquanta ES5085. Tevens is de introductie van de 2 way-processor Aquanta ES2023-server bekendgemaakt, die de instapprijs van de Aquanta-serverlijn halveert.

De Aquanta ES5085 is onder meer getest met Amadeus, iin van s werelds grootste geautomatiseerde luchtvaartreserveringssystemen. Uitgerust met acht 500 MHz Intel Pentium III Xeon-processoren boekte de Aquanta ES5085-server een prestatieverbetering van 250% ten opzichte van de Aquanta QS/2-server met vier 400-MHz Pentium II Xeon-processoren. Tijdens de test werden de prestaties gemeten van een applicatie die de laagste prijzen zoekt voor een bepaalde vlucht in de Amadeus fare-quote database. Dat is een database die door een Unisys ClearPath mainframe-class server wordt ondersteund.

Met deze uitbreiding van de Aquanta ES-productlijn garanderen we een substantikle verbetering, een halvering van de instapprijs, een beproefde enterprise-class softwaremanagement suite en technische ondersteuning vanuit iin punt, aldus Don Johnson, Vice President en General Manager, Aquanta Enterprise Server Business, Unisys Computer Systems.

De Aquanta ES5085 8 way-server kent een verbeterde schaalbaarheid die nodig is voor het functioneren van applicaties, die tot voor kort alleen op grote nieuwe systeem het consolideren van servers toe. Dat geeft mogelijkheden om een bepaalde functie als geheel op iin systeem laten functioneren, terwijl voorheen alles op meerdere kleine servers plaatsvond. Daardoor wordt het ingedeelde servergroep met zich meebrengt. Andere applicatieomgevingen die profiteren van de verbeterde schaalbaarheid van de Aquanta ES-productlijn zijn onder meer thin-client computing, e-business, hoge beschikbaarheidsservers en applicatie-oplossingen van SAP en PeopleSoft.

De ES5085-servers maken gebruik van Enterprise Server Software (ess) versie
1.1, de meest recente software technologie van Unisys-servers. Deze nieuwe ess-versie is een complete set van systeemmanagement-software, met integratiemogelijkheden voor de netwerk-managementoplossingen NetworkIT van Computer Associates. De verbeterde schaalbaarheid van de software biedt consolidatie-mogelijkheden door de server te laten partitioneren. Zodoende kunnen processoren specifieke taken worden toebedeeld en kunnen systeemmanagers het systeem meerdere deeltaken op iin systeem beheren.

Deel: ' Unisys introduceert op Intel-gebaseerde 8 way-server '