Unisys ondersteunt Autobytel.com bij uitbreiding van internationale Websites

e-Business-oplossingen van Unisys helpen Autobytel.com bij on-line autoverkopen in Nederland

Amsterdam, 6 juni 2000 - Unisys Corporation heeft aangekondigd dat zij gaat samenwerken met Autobytel.com aan de ontwikkeling van internationale Websites waarbij een interface ontstaat tussen dealers, verkopers en consumenten in de autobranche. Unisys gaat sites ontwerpen en implementeren met gebruikersvriendelijke interfaces en die worden ondersteund door een zeer krachtige back-end infrastructuur en Microsoft Windows 2000-technologie met hoge beschikbaarheid, schaalbaarheid en beheerbaarheid. Unisys' ruime ervaring op het gebied van deze zakelijke issues (waaronder culturele verschillen, talen, valuta en locale wetgeving) zal Autobytel.com ondersteunen bij 'car-buying'-programma's die via het Internet aan consumenten in Australie en Nederland zullen worden aangeboden.

"Autobytel.com heeft in de Verenigde Staten een leidinggevende positie verworven door via Internet het gehele aankoop- en registratieproces neer te leggen bij de consument. Wij zijn op vier continenten vertegenwoordigd en zijn gedreven om deze klantvriendelijk manier van het kopen van een auto wereldwijd te implementeren", zegt David Grant, Chief Technology Officer bij Autobytel.com. "Om onze uitbreiding voort te zetten, hebben we een partner nodig die een uiterst flexibel systeem voor Internet-commerce kan ontwerpen en implementeren. In Unisys hebben we zo'n partner gevonden."

Unisys gaat, na de twee implementaties in Nederland en Australie, ook de roll-out voor Autobytel.com in andere landen verzorgen. "Het is onze strategie om bedrijven efficienter, effectiever en toegankelijker te maken voor hun klanten", aldus Joe McGrath, President Unisys Global Industries. "Door de implementatie van Unisys e-@ction-oplossingen voor e-Business kan Autobytel.com haar internationale aanwezigheid nog verder opdrijven en haar klanten complete end-to-end e-Business-oplossingen aanbieden.”

Unisys
Unisys is een bedrijf dat zich richt op het aanbieden van Electronic Business-oplossingen. Met ruim 36.000 werknemers verdeeld over 100 vestigingen ondersteunt Unisys haar klanten bij het optimaal gebruikmaken van de Internet-economie. De mensen van Unisys ontwikkelen oplossingen, services, platforms en netwerkinfrastructuren, die bedrijven en overheidsinstellingen nodig hebben om succesvol zaken te doen via het Internet. Unisys biedt een compleet portfolio aan e-@ction-oplossingen voor Electronic Business. Deze oplossingen zijn gebaseerd op de uitgebreide kennis van Unisys op het gebied van systeemintegratie, op maat gesneden en standaardoplossingen, outsourcing, Microsoft Windows NT-services, netwerkservices en merkonafhankelijk onderhoud en wereldwijde support. Daarnaast levert Unisys enterprise-class NT-servers, mainframes, middleware, software- en storage-producten. Unisys heeft voor haar oplossingen een focus op specifieke verticale marktsectoren waaronder financiële services, transport, telecommunicatie, overheid, publishing en supply chain-markten. Het hoofdkantoor van Unisys is gevestigd in Blue Bell, Pennsylvania in de Verenigde Staten. Het Nederlandse hoofdkantoor staat in Amsterdam Zuidoost. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op de Unisys homepage: http://www.unisys.com of http://www.unisys.nl. Beleggersinformatie is te vinden op http://www.unisys.com/investor.

Voor meer persinformatie:

Unisys Nederland NV